خبرگزاری کار ایران

فرماندار مرند خبرداد:

مهمترین ظرفیت شهرستان مرند دامپروری است

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۱۴۹

فرماندار شهرستان مرند با اشاره به احداث کارخانه تولید بتن سبک، اجرای سیستم های نوین آبیاری، احداث مجتمع دامپروری و کلنگ زنی بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی گفت: این شهرستان در مسیر توسعه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود گرشاسبی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید اظهار کرد: دولت تمام توان خود را در جهت حمایت از رونق تولید و اشتغال پایدار به کار گرفته و در این راستا نتایج ارزشمندی در شهرستان به دست آمده است.

وی افزود: از جمله این نتایج می‌توان به بهره برداری از چند واحد تولید جدیدالاحداث، بازگشت چند واحد تولیدی راکد به چرخه تولید اشاره کرد.

گرشاسبی ادامه داد: علاوه بر این پروژه های مهم عمرانی و صنعتی از جمله انتقال آب رود ارس به دشت‌های یکانات و هرزندات، احداث کارخانه بلوک و پانل گازی سبک شرکت خاک چینی ایران و الیاف شیشه مرند از جمله مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام در این شهرستان است.

فرماندار مرند اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح، نیروی کار در سه نوبت کاری به تعداد ۶۶ نفر به طور مستقیم و بیش از یکهزار نفر به طور غیر مستقیم فعالیت خواهند کرد.

گرشاسبی همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه خوشه صنعتی مبل شهرستان مرند با تخصیص اعتبارات دولتی خبر داد و گفت: احداث ۲۰ واحد تولیدی جدید شامل ۱۱ واحد کشاورزی، سه واحد صنعتی، ۶ واحد صنعتی صنایع دستی و گردشگری، توسعه ۱۵ واحد تولیدی، تبدیل ۱۱ واحد تولیدی نیمه فعال به فعال، بازگشت ۲۳ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید، تولید حدود ۴۰۰ میلیون دوز واکسن دوگانه نیوکاسل و آنفولانزا توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی مرند با ارزش ریالی ۳۰۰ میلیارد ریال، سهم بسیار مهمی در اقتصاد این شهرستان ایفا می کنند.

فرماندار مرند مهم‌ترین شاخص‌های توسعه این شهرستان را در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در زمینه آب و خاک می توان به فعالیت های اجرایی در مصرف بهینه آب، اجرای  سیستم های شبکه نوین آبیاری و همچنین اجرای طرح های احداث کانال و پوشش انهار اشاره کرد.

وی اجرای سیستم های نوین آبیاری را گامی موثر در جهت صرفه جویی مصرف آب دانست و افزود: ظرفیت شهرستان در این حوزه اجرای حدود ۵۰ هزار هکتار است که تاکنون بیش از دو هزار هکتار اجرا شده است.

گرشاسبی خاطرنشان کرد: از مهم ترین ظرفیت های شهرستان مرند می‌توان به مجتمع دامپروری اشاره کرد که با ظرفیت ۲۱ هزار راس گوسفند نقش بسزایی در تولید گوش و همچنین تنظیم بازار منطقه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: توسعه گلخانه ها نیز از جمله طرح‌های در دست اقدام و با صرفه اقتصادی است که می‌توان به افزایش تعداد گلخانه‌ها از ۸۶واحد به ۱۱۴ واحد اشاره کرد که نقش بسیار موثری در راندمان تولید و صرفه‌جویی در مصرف آب در کلیه فصول سال خواهد داشت.

گرشاسبی ادامه داد: از شاخص های توسعه ای دیگر در این شهرستان افزایش کشت گل محمدی و زعفران در منطقه است که هر دو محصول با افزایشی نزدیک به ۲۰ هکتار نسبت به سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

فرماندار شهرستان مرند از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در بخش زراعت را تولید دو برابری محصول جو اعلام کرد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تولید و افزایش بسیار چشمگیری داشته است همچنین از دیگر شاخص ها می توان تولید بذر هیبرید کلزا را نام برد که رقمی در حدود ۲۱ تن می‌باشد.

گرشاسبی صنایع تبدیلی و غذایی را از جمله شاخص‌های توسعه این شهرستان اعلام کرد و افزود: ۲ واحد بسته بندی خشکبار و لواشک، سه واحد بسته بندی زعفران و سه واحد تولیدی پودر هسته خرما و بسته بندی انواع چاشنی و تولید انواع مربا اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به توسعه و اجرای طرح های راه و شهرسازی اظهار کرد: بهره‌برداری از هفت کیلومتر از قطعه دوم بزرگراه مرند  - ایواوغلی، تعریض و بهسازی چهار کیلومتر از جاده مرند - بناب، اجرای سه کیلومتر از بزرگراه مرند - جلفا، روکش آسفالت و بهسازی ۲۵ کیلومتر از راه‌های روستایی، تخصیص ۳۷۰ تن قیر رایگان به شهرداری مرند، تامین قیر رایگان برای اجرای آسفالت معابر روستایی به مقدار ۱۲۰۰ تومان از جمله طرح‌های این حوزه می‌باشد.

فرماندار مرند توجه به توسعه روستاها را از جمله اولویت‌های دولت اعلام کرد و گفت: در این زمینه اتمام عملیات گازرسانی به سه روستا و شروع عملیات گازرسانی به پنج روستای شهرستان با اعتبار بالغ بر پنج و نیم میلیارد تومان، گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و کسب رتبه اول استانی در این خصوص، توسعه انشعابات شبکه گاز شهری و روستایی با اعتبار چهار میلیارد تومان از جمله طرح های اجرا شده در این حوزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز