خبرگزاری کار ایران

تبریزی خبر داد:

مهلت بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی تا پایان بهمن تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۲۷۹

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی از تمدید بیمه محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی در استان تا پایان بهمن ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی تبریزی در جلسه کارگروه فرعی تخصصی خشکسالی و سرمازدگی استان با بیان اینکه بیمه به عنوان یک چتر حمایتی برای کشاورزان محسوب می‌شود، گفت: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، اهمیت پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را بیشتر کرده است.

وی با تاکید بر این‌که کشاورزان، باغداران و دامداران، بیمه محصولات و دام‌های خود را جدی بگیرند، تصریح کرد: صندوق بیمه کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در مقابله خسارت‌های احتمالی و فاجعه بار به دو صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌های استان و احتمال وقوع خسارت سرمازدگی در اردیبهشت ماه سال 99، اظهار کرد: کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات خود در سال زراعی جاری اقدام کنند؛ بیمه دام و طیور و آبزیان به دلیل اعمال مشوق‌های حمایتی و پوشش فراگیر از روند مطلوب و قابل قبولی برخوردار بوده و دامداران در طول سال می‌توانند نسبت به بیمه کردن دام‌های خود اقدام کنند و محدودیت زمانی برای آنها وجود ندارد.

تبریزی با بیان این‌که تاکنون ثبت‌نام از بهره داران برای بیمه محصولات زراعی و باغی در سطح 36 هزار و 200 هکتار انجام می‌شود، افزود: 33 هزار هکتار از این مقدار به محصولات زراعی پاییزه شامل گندم آبی، کلزا و جو و 3200 هکتار نیز به محصولات باغی اختصاص دارد.

وی با بیان این‌که کشاورزان می‌توانند محصولاتشان را به صورت اقساط بیمه کنند، گفت: پرداخت حق بیمه محصولات زراعی و باغی بیش از پنج میلیون ریال در سه قسط قابل پرداخت بوده و همچنین بهره‌بردارانی که تاکنون غرامتی از این صندوق دریافت نکرده‌اند مشمول تخفیف‌های ویژه بیمه صندوق محصولات کشاورزی می‌شوند.

وی اظهار کرد: کشاورزان و باغدارانی که تا سه سال متوالی خسارت محصولات باغی و زراعی خود را دریافت نکرده‌اند، تا ۶۰ درصد حق بیمه‌ محصولات باغی و زراعی را تخفیف می‌گیرند؛ میزان تخفیف عدم خسارت مد نظر در سال اول ۲۰ درصد، سال دوم ۴۰ درصد و حداکثر در سال سوم ۶۰ درصد خواهد بود.

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی تا سه برابر حق بیمه پرداختی کشاورزان غرامت پرداخت می کند اظهار کرد: امیدواریم تا با پایان مدت زمان مقرر عملیات بیمه گری، سطوح بیمه محصولات کشاورزی با مشارکت و افزایش آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز