خبرگزاری کار ایران

نماینده مرند و جلفا در مجلس؛

طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مرند در مجلس تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۸۰۹

نماینده مرند و جلفا در مجلس گفت: طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی مرند در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا،نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلاممی گفت: لایحه تک فوریتی ایجاد ۸ منطقه  اقتصادی و اصلاح محدوده ۳ منطقه آزاد تجاری – صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی با حضور نمایندگان شورای نگهبان و مسئولان مربوطه و کارشناسان مرکز پژوهش های شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

محمد حسن ‌نژاد با بیان اینکه یکی از مناطق ویژه تصویب شده، منطقه ویژه اقتصادی مرند است، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی مرند سال های گذشته در مجلس تصویب شده بود اما شورای نگهبان آن را رد کرده بود اکنون این طرح طبق نظر شورای نگهبان اصلاح و تصویب شده است.

نماینده مردم مرند و جلفا در پاسخ به این سئوال که منطقه ویژه اقتصادی مرند در کدام بخش این شهرستان احداث می شود، گفت: ما  منطقه ویژه مرند را در سمت بخش کشکسرای مد نظر قراردادیم و آن را در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسانده‌ایم.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاسیس منطقه ویژه اقتصادی در مرند و اتصال آن از طریق یکانات به منطقه آزاد ارس شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه خواهیم بود.

شهرستان مرند به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی با دارا بودن بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و قرار گرفتن در شاهراه اتصال اروپا و آسیا و همجواری با منطقه آزاد ارس و تردد روزانه بیش از ۲۵ هزار انواع خودروهای سواری و باری گردشگران داخلی و خارجی نقش مهمی در رونق اقتصاد منطقه و کشور دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز