خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

دانشجوی ستاره دار نداریم/ بیشترین افزایش شهریه برای رشته های پزشکی

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۶۱۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: پیشنهادی برای راه‌اندازی زبانهای ترکی استانبولی و روسی که زبان غالب آسیای میانه است، در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز داده‌ایم که امیدواریم مورد موافقت شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزیز جوانپور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه  ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای عراق و ترکیه داریم که ۲۵۰ نفر از آنان ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا آغاز ترم جدید، به ۳۰۰ نفر برسد.

او با اشاره به انتخاب دانشگاه آزاد تبریز به عنوان واحد نمونه در حوزه های فرهنگی و پژوهشی سال گذشته اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدید، به دانشگاه کارآفرین و حل کننده مسایل استانی و کشوری تبدیل شده است.

او ادامه داد: در راستای سیاست مهارت آموزی و کارآفرینی، ابتدا دریاچه ارومیه را در ۲۵۰۰۰ مسئله شناسایی و ارائه دادیم که در قالب پایان نامه های ارشد و دکتری، حل چالش های این حوزه را پیگیر هستیم؛ در حوزه چرم و کفش نیز ۷۰۰۰ مسئله احصا شده و مشکلات این حوزه به صورت علمی مورد ارزیابی قرار می گیرد و علاوه بر تلاش برای حل چالش ها، برای آینده این صنعت هم پژوهش صورت خواهد گرفت.

جوانپور از راه اندازی سرای نوآوری و فناوری چرم و کفش در دانشگاه آزاد تبریز خبر داده و اظهار داشت: اعتبار خوبی برای این بخش پیش بینی شده است و با توجه به اینکه یک ماه قبل مجوز آن دریافت شد به زودی راه اندازی می شود.

او با اشاره به موافقت اولیه راه اندازی مدرسه چرم و کفش در این دانشگاه، اضافه کرد: با کمک اتحادیه کفاشان و چرم شهر و برخی صنایع تمهیدات لازم برای احداث مدرسه مهارتی چرم و کفش که جزو پیشینه تبریز است اندیشیده شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، تاسیس بیمارستان امام سجاد تبریز را از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه در تبریز عنوان کرد و یادآور شد: با افتتاح این بیمارستان که بخش های سی سی یو، آی سی یو و ان آی سی یو و رادیولوژی و چندین بخش دیگر آن فعال است ۱۳۷ تخت به مجموعه تخت های شهر تبریز اضافه شد.

او با اشاره به فعالیتهای دانشگاه در حوزه کشاورزی عنوان داشت: بخشی از زمین ۱۰۰ هکتاری قابل کشت خود را آماده کشت کردیم که تلاش می کنیم با این اقدامات، دانشجویان و فارغ التحصیلان این حوزه به صورت مهارتی و علمی آموزش ببینند.

جوانپور افزایش شهریه این دانشگاه را در رشته های پزشکی بیش از دیگر رشته‌ها دانسته و خاطرنشان کرد: افزایش شهریه امسال ۱۲ تا ۲۲ درصد بوده است که بیشتر معطوف به رشته‌های پزشکی است، اما تمام تلاش ما این است که وام دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار دهیم و در همین راستا نیز با چند بانک و مؤسسه اعتباری مذاکراتی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به بخشنامه ابلاغی دانشگاه‌های آزاد از حمایت یک جناح یا فرد خاص منع شده‌اند، و  بنا نیست به یک کاندیدای خاص یا جناح تریبون دهیم و حضور کاندیداها به عنوان کاندیدا در دانشگاه ممنوع است.

رئیس دانشگاه آزاد استان در پاسخ به سئوالات خبرنگار ایلنا گفت: مدرک گرایی در کشورما تبدیل به یک موج شده و متاسفانه تمامی دانشجویان تمایل به اخذ مدرک دارند و این به عنوان سرطان در بین دانشجویان در حال گسترش است،دانشگاه آزاد در آشوب های اخیر شاهد هیچگونه اتفاقی در محوطه دانشگاه نبود و هیچ دانشجویی به عنوان دانشجوی ستاره دار در این دانشگاه نداریم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز