خبرگزاری کار ایران

براساس مصوبه دولت ؛

مس سونگون، فقط از بابت احداث جاده از مالیات معافیت شد/ افزایش مهاجرت معکوس در ورزقان

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۱۶

یحیوی گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت و ماده 147 قانون مالیات، مس سونگون از بابت احداث جاده، مشمول معافیت مالیاتی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسن یحیوی فرماندار ورزقان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: معدن بزرگ مس سونگون 300 تن کنسانتره تولید می‌کند.

وی افزود : برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از صادرات مواد اولیه، نیازمند ایجاد کارخانجات فراوری هستیم بنابراین 6 کارخانه بزرگ در ورزقان در جهت صنایع تبدیلی در حال ساخت هستند.

وی گفت: فاز 3 کارخانه تلغیظ نیز در محل مستقر شده در ذیل این موضوع، در سال 94 مصوب شد که شهرک صنعتی مس در منطقه ورزقان ایجاد شود، این شهرک در زمین به مساحت 100 هکتار در نظر گرفته شده است که نصف آن مربوط به دولت بوده  و نصف دیگر زمین های مردمی است که به تدریج در حال تملک می‌باشد. شرکت مس سونگون نیز در راستای تولید کاتد مس در شهرک صنعتی نسبت به توسعه این مجموعه اقتصادی کمک فراوانی داشته است.

فرماندار ورزقان خاطرنشان کرد: جاده خواجه ورزقان نیز که اخیرا در دست احداث است توسط مس سونگون پشتیبانی مالی می‌گردد بنابراین بر اساس مصوبه هیئت هیئت دولت و ماده 147 قانون مالیات، مس سونگون از بابت احداث جاده، مشمول معافیت مالیاتی قرار می‌گیرد. در حال حاضر 80 درصد از این جاده از پیشرفت فیزیکی برخوردار است و سال آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

یحیوی با اشاره به اقدامات انجام شده در ورزقان در راستای توسعه شهرستان تصریح کرد: طرح آبرسانی به 65 روستای ورزقان، آمادهسازی بخش دیالیز بیمارستانی، آغاز طرح مطالعاتی پتروشیمی در منطقه ورزقان و خاروانا، باعث شده که مهاجرت معکوس در شهرستان ورزقان اتفاق بیافتد به طوری که روستاهایی که با توجه به شرایط اقتصادی خالی از سکنه شده بودند رفته رفته به روال سابق بازگشته اند.

وی آبگیری سد حاجیلار را در تامین آب منطقه مهم دانست و عنوان کرد: این سد با ظرفیت 60 میلیون متر مکعب نقش مهمی در تامین آب مس سونگون و سایر بخش های کشاورزی و اقتصادی استان ایفا خواهد کرد.

فرماندار ورزقان با بیان اینکه ویروس آنفلانزا در مدارس شهرستان شیوع گسترده ندارد گفت: تاکنون موردی برای ابتلا گسترده در مدارس ورزقان مشاهده نشده است چرا که شبکه بهداشت و درمان شهرستان، تمامی موارد بهداشتی را در نظر گرفته است، همچنین هیچ مدرسه‌ای به علت آنفلانزا تعطیل نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز