خبرگزاری کار ایران

دولتی مهر مطرح کرد:

کاهش ۴۰ درصدی بارش در آذربایجان‌شرقی/ لزوم صرفه‌جویی در بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۹۱۱

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا،علی دولتی مهر، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال آبی جاری از اول مهر تا دوشنبه ۱۸ آذر بیش از ۴۷ میلیمتر بارندگی در استان روی داد، در حالی که میزان بارندگی در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از ۷۸ میلیمتر بود.

وی با بیان اینکه میانگین بارش در سال آبی جاری نسبت به بلند مدت نیز حدود ۱۹ میلی متر معادل ۲۸.۸ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: به طور میانگین در بلندمدت حدود ۶۶.۳ میلی متر بارندگی در استان روی داد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در کل سال آبی گذشته ۲۸۴.۸ میلیمتر بارندگی در استان روی داده بود، گفت: از اول مهر سال آبی جاری تاکنون حدود ۱۶.۶ درصد از میانگین بارش استان تامین شده است.

دولتی مهر، ادامه داد: در سال آبی جاری بیشترین بارندگی از شهرستان چاراویماق به میزان ۷۵.۸ میلی متر و کمترین بارش از شهرستان آذرشهر به میزان ۲۲.۵ میلی متر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز طی این مدت ۳۱.۸ میلیمتر بود، یادآوری کرد: در مدت مسابه سال آبی گذشته میزان بارندگی در این شهرستان ۷۶ میلی متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: براساس پیش بینی های فصلی هواشناسی انتظار می رود دهه سوم آذر و دی ماه شاهد بارندگی در استان باشیم و بر اساس این پیش بینی میزان بارش تا پایان سال در برخی شهرها در حد نرمال یا کمتر از آن باشد.

دولتی مهر، افزود: با توجه به کاهش بارندگی در سال آبی جاری باید مردم و مسئولان ذیربط با اتخاذ تدابیر لازم موجبات صرفه‌جویی در بخش های کشاورزی، صنعتی و مصارف خانگی را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز