خبرگزاری کار ایران

ایلنا از تبریز گزارش می‌دهد؛

پایان ۶ روز ماراتن داوطلبان حضور در مجلس/ از داوطلبین آزاد تا حمایت از تفکر احمدی نژاد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۷۰

همزمان با سراسر کشور از ۱۰ آذر ثبت نام در انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی نیز آغاز شد.طبق روال ادوار گذشته از تمامی اقشار جامعه برای ثبت نام در انتخابات وارد کارزار شدند در این بین همه داوطلبان با کلمه مشترکی وارد گود رقابت و یا ثبت نام می‌شدند و آن هم حمایت از جوانان بود و ظاهرا مقصد اصلی هدف گیری داوطلبان بازهم احساسات و روحیات جوانان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه ثبت نام برخی از چهره‌ها حتی پاسخی به سئوالات ابتدایی و چالشی خبرنگاران نداشتند و برخی نیز حتی معنی برخی کلمات  سیاسی را نیز نمی‌دانستند‌.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان  انتخابات آذربایجان شرقی 777 داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 13 حوزه انتخابیه استان در پایان مهلت نام‌نویسی داوطلبان ثبت نام کردند.

در این میان دغدغه های داوطلبان بیشتر جلب توجه می‌کرد برخی از آنها با وعده حل مشکلات و اصلاح زیرساخت های قانون و جوان گرایی آمدند و برخی‌ها هم با کارناول‌های ۶۰_۷۰ نفری با سلام و صلوات وارد محوطه فرمانداری شدند.

چهره‌های شاخص و جدیدی نیز برای ثبت نام همت داشتند از مدیران سابق استان گرفته تا نمایندگان فعلی و در آخر سر هم داماد یک شخصیت‌ سیاسی!

پس از وی داماد یکی از شخصیت های ارشد کشور با همسر خود وارد فرمانداری تبریز شد و  خود  را فرزند آذربایجان خواند  و وعد‌ه هایی داد که معلوم نیست آخر این وعده ها به کجا ختم می‌شود.

همه نماینده های فعلی نیز بجز چند نفر ، داوطلب حضور در مجلس شدند که در این میان می توان به  شهاب الدین بیمقدار نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو اشاره کرد  که وی در مصاحبه‌ایی مجلس دهم  را وقت گیر اعلام کرده بود. برخی از داوطلبان نمایندگی هم خود را پیرو تفکر احمدی‌نژاد می دانستند.

پس از پایان زمان ثبت نام فرماندار تبریز در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اعلام اینکه 13درصد داوطلبان زن بوده و ۸۷ درصد نیز داوطلب مرد هستند افزود :۲۵۷ داوطلب دارای مدرک فوق لیسانس، ۴۴ داوطلب دارای مدرک دکتری، ۱۹ داوطلب با مدرک لیسانس و هشت داوطلب نیز با مدرک حوزوی در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که بیشترین فراوانی سنی بین ۳۶ تا ۴۰ سال است، افزود: بیشترین فراوانی شغلی نیز مربوط به شغل کارمندی است؛ همچنین ۲۰ درصد داوطلبان دارای سابقه ایثارگری، ۱۰ نفر دارای سابقه نمایندگی مجلس، ۵۷ نفر دارای سابقه داوطلبی و ۲۷۱ نفر بدون سابقه داوطلبی هستند.

این گزارش می افزاید وی با تاکید بر این‌که دوره قبل ۲۸۳ نفر داوطلب شده بودند، افزود: طبق آمار داوطلبان کل کشور، از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو که دارای شش کرسی در مجلس است، برای هر کرسی ۵۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند.

مهدوی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود مشکل در مورد مدرک تحصیلی یکی از داوطلبان، گفت: مشکل این داوطلب حل نشده و داوطلبی ایشان منتفی شده است.

وی در خاتمه به آمار داوطلبانی که در آخرین روز، نام نویسی کرده‌اند، گفت: در آخرین روز ثبت نام، ۱۴۰ داوطلب از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ثبت نام کرده‌اند که ۱۷ درصد را بانوان و ۸۳ درصد را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز