خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان ‌شرقی:

انتظار بیشتری از اتاق بازرگانی تبریز در کمک رسانی به زلزله زدگان داشتیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۶۵

استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان باید ساماندهی و تبدیل به فرهنگ شود، گفت: از اتاق بازرگانی تبریز انتظار کمک بیشتری در کمک به زلزله زدگان داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، از تمام دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های دخیل در امر کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله در شهرستان‌های میانه و سراب قدردانی و اظهار کرد: در هفته اول بعد از وقوع این حادثه، اسکان اضطراری و هفته دوم اسکان موقت زلزله‌زدگان انجام شد و هم‌اکنون مراحل اسکان آنان در حال انجام است.

وی گفت: از سه هزار خانوار آسیب دیده در این حادثه، دو هزار و ۷۴۰ خانوار، درخواست کمک ۱۰ میلیون تومانی بلاعوض را داشتند که بیشتر این کمک‌ها واریز شده و بقیه نیز درخواست احداث اتاقک اسکان موقت کرده بودند که واحدهای آنها نیز ساخته شده است.

پورمحمدی با اشاره به تامین بیش از ۳۰۰ دستگاه کانکس در مناطق زلزله‌زده، بیان کرد: در برخی از روستاها، کانکس بیش از نیاز افراد تأمین شده است.

وی، با بیان اینکه در برخی از رسانه‌ها القا می‌شود که هنوز مردم زلزله‌زده در چادرها سکونت دارند، افزود: چادرهایی که برای اسکان اضطراری برپا شده بود، هم‌اکنون به عنوان انباری استفاده می‌شود و دلیل برپایی این چادرها، بی‌رغبتی اهالی روستاها برای تحویل آنها است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراض‌های اخیر به افزایش قیمت بنزین، گفت: به طور طبیعی مردم حق اعتراض دارند، اما در قضیه اخیر، بدخواهان نظام به بهانه افزایش قیمت بنزین، پروژه‌ای را برای ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور طراحی کرده بودند که با هوشیاری مردم ناکام ماند.

وی افزود: مردم تبریز راه خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند و با راهپیمایی عظیم خود دوباره در خنثی شدن توطئه‌های دشمنان پیشگام شدند.

استاندار آذربایجان ‌شرقی در ادامه با اشاره به کاهش ارزش افزوده بخش کشاورزی از سال ۸۹ تاکنون، گفت: برای اصلاح این وضعیت، نیازمند ایجاد زنجیره کامل تولید، توزیع و صادرات محصولات کشاورزی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از محصولات تولیدی استان مثل کشمش از ارزش افزوده بالایی برخوردار است، افزود: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باید برای افزایش ارزش افزوده این محصولات و استفاده از مزیت‌های بخش کشاورزی استان، راهبردهای لازم را تدوین کند.

وی تأکید کرد: در این راستا بازنگری در روند کاشت، داشت، برداشت و نوع محصولات کشاورزی تولیدشده در استان و ایجاد زنجیره کامل تولید، توزیع و صادرات محصولات و همچنین مکانیزه کردن بخش کشاورزی ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را برای کاهش بروکراسی اداری و به مثابه قانون دانست و گفت: دبیرخانه شورا دستگاه‌هایی را که مصوبات را اجرا نمی‌کنند، معرفی کند تا طبق قانون با آنها برخورد شود.

وی با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر هموار کردن راه تولید و رفع موانع از مسیر آن، خاطرنشان کرد: ناهمواری‌ها و مشکلات باید با همفکری مدیران دستگاه‌ها از بین برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز