خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خبر داد:

ایجاد بانک اطلاعاتی طراحان مد و لباس در آذربایجان‌شرقی/ لباس‌های سنتی و محلی آذربایجان طراحی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۷۸۰

در کارگروه مد و لباس آذربایجان‌شرقی ایجاد پایگاه اطلاع رسانی کارگروه مد و لباس، تشکیل بانک اطلاعاتی طراحان، فروشندگان و رشته‌های دانشگاهی مرتبط و برگزاری جشنواره‎ها و نمایشگاه‌های مد و لباس با تمرکز بر موضوع فرهنگ‌سازی تصویب شد.

به گزارش ایلنا، «محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز ساماندهی حوزه مد و لباس در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در این حوزه باید به نمادهای سنتی و بومی توجه بیشتری شود، بازطراحی و استفاده از نمادهای سنتی و بومی و هویت ملی در قالب الگوها و سلایق پوششی امروز جامعه از اولویت‌های حوزه مد و لباس است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون ساماندهی مد و لباس و آیین نامه‌های ابلاغی از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌ها و ارائه گزارش‌های مربوطه، خاطرنشان ساخت: هدف از این قانون حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پوشاک از حوزه‌های چالش برانگیز و اثرگذار در مباحث اجتماعی و رفتارهای عمومی است، تصریح کرد: نوع پوشش افراد با هویت، نگرش‌ها، باورها، افکار و عقاید افراد نسبت دارد باید این صنعت تولیدی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی توضیح داد: نگاهی گذرا به نوع لباس‌های مورد استفاده در معابر و فضاهای عمومی نشان می‌دهد که آنها کمترین ارتباط و تناسبی با هویت فرهنگی و ملی ایرانی دارند و به‌طور قطع چنین پوشش‌هایی اثری مستقیم و غیرمستقیم بر تعاملات مردم و رفتارهای اجتماعی و عمومی دارند.

این مقام مسئول خواستار ارائه سبک‌های پوششی سنتی اصیل برای پاسخ به نیازها و خواسته‌های نوین شد و بر لزوم اجتناب از نگاه‌های افراطی در حوزه پوشش‌های سنتی و گرایش به مد و پوشش‌های مبتنی بر نگاه غربی تاکید کرد.

وی افزود: کارگروه مد و لباس استان باید با اتخاذ روشی میانه و جامع، علاوه بر معرفی الگوها و اسلوب‌های پوشش سنتی، موضوع مد و سبک‌های جدید را در بازطراحی و ارائه این الگوها مورد توجه قرار دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز