خبرگزاری کار ایران

عرضه گوشت مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب دولتی در آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۷۷۵

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: با افزایش ۱۳.۵ درصدی جوجه ریزی در سال ۹۸، گوشت مرغ پایین تر از نرخ مصوب دولتی در استان آذربایجان‌شرقی به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش ایلنا،اکبر فتحی امروز سه‌شنبه در گفت و گو باخبرنگاران افزود: افزایش ۱۳.۵ درصدی جوجه ریزی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ یعنی در حدود ۳ میلیون قطعه، موجب شده است تا گوشت مرغ در استان آذربایجان شرقی پایین تر از نرخ مصوب دولتی به مصرف کنندگان عرضه شود و این امر حاصل تامین نهاده های مورد نیاز از جمله کنجاله ذرت، سویا و جو می باشد.  

وی با اشاره به این موضوع که دامداران و مرغداران استان می توانند با ثبت نام در سامانه بازارگاه نسبت به تامین نهاده مورد نیاز خود اقدام کنند، ادامه داد: در حال حاضر با برنامه ریزی های دقیق و منظم هیچگونه نگرانی بابت گران شدن اقلام پروتئینی در سطح استان وجود ندارد، ضمن اینکه بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع مواد پروتئینی در انبارهای شرکت پشتیبانی دام ذخیره شده است.

فتحی در باره گران شدن گوجه فرنگی در بازار گفت: با توجه به اینکه در فصل غیر برداشت این محصول قرار داریم و گوجه فرنگی تنها در گلخانه ها و مناطق جنوبی کشور کشت و تولید می شود و با توجه به بارندگی اخیر در جنوب و عدم امکان برداشت گوجه فرنگی از مزارع، شاهد قیمت این محصول هستیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: طی ۱۰ روز آینده برداشت گوجه فرنگی از مزارع جنوبی کشور آغاز خواهد شد و انتظار می رود با نرخ تعدیل شده و مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سایر اقلام زراعی از جمله پیاز و سیب زمینی هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: اگر تامین میوه شب عید به موقع و مستقیماً از باغداران انجام شود، هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان از این فرایند منتفع خواهند شد.

 

                                            

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز