خبرگزاری کار ایران

خلیل الهی خبرداد:

برخورد دادگستری آذربایجان شرقی با کارگاه‌های غیرمجاز مبل مرند

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۳۰۶

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: این مجموعه با کارگاه‌های غیرمجاز مبل‌سازی در شهر مرند به شدت برخورد می‌کند.

به گزارش ایلنا، موسی خلیل اللهی روز دوشنبه در بازدید از خوشه صنعتی مبل سازی شهرستان مرند بر جلوگیری از تغییر کاربری برای ایجاد کارگاه های مبل سازی در این شهرستان تاکید و اضافه کرد: دادگستری با قدرت تمام با ساخت و سازهای غیرمجاز برای ایجاد کارگاه های مبل سازی در مرند برخورد می شود.

وی اظهار داشت: اکثریت‌کارگاه‌های مبل‌سازی در مسیر جواش به شهر مرند که ۷ کیلومتر را شامل می‌شود، واقع است که متاسفانه در گذشته به صورت غیر قانونی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی شکل گرفته اند.

خلیل اللهی افزود: کاربری این منطقه به طور کامل زراعی و باغی است که بنا به دلایلی هم اکنون در حال تخریب است که باید با هماهنگی دادستانی و جهاد کشاورزی استان و شهرستان جلوی این رویه گرفته شود تا اراضی کشاورزی احیا گردد.

وی ادامه داد: با توجه به اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در کارگاه های مبل سازی مرند و  در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به دنبال یافتن راه کارهای قانونی برای رسمیت بخشیدن به فعالیت این کارگاه ها هستیم تا خدشه ای به اشتغال مردم وارد نشود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی، یادآوری کرد: رسمیت دادن به فعالیت کارگاه های مذکور فقط مربوط به کارگاه های موجود است و کسی اجازه ندارد به بهانه ایجاد شغل با تغییر کاربری اراضی، به ساخت و ساز غیر مجاز بپردازد و در صورت مشاهده با این موضوع به شدت با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

خلیل اللهی گفت: به علت ایجاد و راه اندازی غیرمجاز و غیر قانونی واحدهای مبل سازی، کارگران شاغل در آنها نیز بیمه ندارند و از مزایای قانونی شغلی برخوردار نیستند که باید تلاش کنیم این مشکل مهم و معیشتی کارگران در اسرع وقت حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز