خبرگزاری کار ایران

قنبری مطرح کرد:

بانک خون استان همچنان با کمبود مواجه است/‌ زنان سهم کمتری در اهدای خون دارند!

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۷۳۸

رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: بدلیل سرمای هوا اهدا کنندگان خون در استان کاهش یافته و از جمیع مردم تقاضا داریم با هر گروه خونی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیم قنبری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هفته گذشته بانک خون شرایط مطلوبی نداشت ولی این هفته شرایط کمی بهتر شده و به طور میانگین روزانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر به مراکز اهدای خون در استان مراجعه می‌کنند.

وی با تاکید بر نیاز فوری به گروه‌های خونی منفی شرایط عمومی افراد اهدا کننده گفت: با توجه به فصل سرما و شیوع بیماری هایی از قبیل سرماخوردگی و آنفولانزا ، فقط از افرادی که از لحاظ عمومی سالم هستند و بالای ۵۰ کیلوگرم وزن و سن بالای ۱۸ سال دارند خون‌گیری می‌شود و حتما اهداکنندگان کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون آذربایجان‌شرقی ادامه داد: آمار اهدا در بین بانوان خیلی کم است برخلاف تصور عامه اهدای خون پوکی استخوان نمی‌آورد و بسیاری از بانوان تصور می‌کنند با این کار دچار کم‌خونی می‌شوند ولی اگر شرایط عمومی مطلوبی دارند اهدای خون هیچ مشکلی برایشان پیش نمی‌آورد.

وی با تکذیب اخبار مربوط به صادرات خون به سایر کشورها گفت: صادرات خون در هر کشوری ممنوع است و هیچ کشوری نمی‌تواند به کشور دیگری خون ارسال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز