خبرگزاری کار ایران

پاشایی در جمع خبرنگاران؛

مطالبه ۱۵۰ میلیارد ریالی قطعه سازان از خودروسازان/ تعطیلی ۱۷۰ واحد قطعه سازی در استان

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۸۷۴

رئیس انجمن نیروی محرک همگن و قطعات خودروی کشور گفت: وجود برخی از بدقولی ها و سنگ اندازی ها در روند پرداخت مطالبات مشکلات زیادی را برای قشر قطعه سازان به وجود می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا پاشایی با اشاره به وضعیت صنعت قطعه سازی استان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: استان ما به عنوان قطب صنعتی کشور شناخته می شود اما این در حالی است که بخاطر عملکرد ضعیف برخی مسئولان استانی و کشوری ویژگی با مشکلاتی در زمینه صنعت مواجه شده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر مقاصد صادراتی قطعات تولید شده در استان بیان کرد: در بحث صادرات قطعات به کشورهای اروپایی لزوم رعایت برخی از استاندارد های جهانی مطرح است که اخیرا در کشورمان مشکلاتی در زمینه صادرات قطعه به وجود آمده است اما ما همچنان موفق به صادر کردن قطعه به کشورهای همسایه مثل عراق و افغانستان هستیم و زمینه های صادرات قطعه به کشور سوریه نیز درحال بررسی است.

وی با انتقاد از عدم استفاده قطعات تولید شده استانی در تولید و ساخت خودروها اظهار کرد: خودرویی مانند سمند که در استان ما تولید می شود چرا باید قطعات آن تولید خود استان نباشد و از سایر استان های کشور به آذربایجان شرقی بیاید؟

رئیس انجمن نیروی محرک همگن و قطعات خودروی کشور ادامه داد: دلیل این اتفاق بخاطر حضور مافیاها در استان است که فقط به منافع خود فکر کرده و منافع استان و مردم را در نظر نمی گیرند چرا که وقتی تولید قطعات ایمنی و فوق ایمنی خودرو در استان ما تولید می شود باید در ساخت خودرو نیز از این قطعات استانی استفاده شود.

پاشایی از راه اندازی خط جوشکاری بدنه و رنگ سمند ایران خودرو در استان خبر داده و گفت: در دو هفته اخیر اقدامات راه اندازی این بخش ها تایید شده که اکنون به دنبال جذب سرمایه گذار برای این بخش‌ها هستیم.

وی در بیان اینکه راه اندازی دو بخش مذکور تاثیر بسزایی در اشتغال استان خواهد داشت، ابراز کرد: راه اندازی بخش‌های جوشکاری و رنگ خودروی سمند با وجود تداوم تولید این خودرو می تواند اشتغال زایی مناسبی را در استان به وجود بیاورد.

وی از تولید موتورهای ۴۷۵دیزلی برای کامیون و ماشین‌های سنگین خبرداده و افزود: بر‌اساس تفاهم‌هایی که با برخی از خودروسازان انجام شده، موتورهای ۴۷۵ دیزلی برای کامیون‌ها و ماشین آلات سنگین با تیراژ ۳۰ هزار دستگاه در استان تولید می شود.

رئیس انجمن نیروی محرک ادامه داد: هر موتور از ۲۰۰ قطعه تشکیل یافته و اگر در آذربایجان شرقی این موتور تولید شود، اشتغال و ارزش افزوده فراوانی را در استان رقم خواهد زد.

پاشایی محرک همگن و قطعات خودروی کشور در خصوص برنامه ریزی برای کاهش تاثیر بنزین در زندگی آینده جامعه اذعان کرد: ایجاد زمینه‌هایی برای مطالعه و برنامه‌هایی مثل تکنولوژی استفاده و تولید خودروهای هیبریدی برای آینده کشور بسیار مفید است چراکه کشورهای پیشرفته هم با آینده نگری ساده توانسته اند به خلق ثروت بیانجامند.

وی با بیان اینکه معیشت مردم اولین مشکل و اولویت جامعه امروز است که با اشتغال‌زایی حل می شود، تصریح کرد: انقلاب صنعتی چهارم موضوع جدیدی است که نیازمند پژوهش و روش های نوین است و با توجه به کاهش سطح مطالعه و پژوهش در کشورما که نشانگر کاهش انگیزه مردم است، مسئله ای جدی به شمار می آید.

رضا پاشایی با اشاره به اینکه انجمن قطعه سازان اولین قشری است که توانسته در حوزه صنعت اشتغال زایی کند، خاطرنشان کرد: برگزاری میز سوم خودرو در استان و تلاش های انجمن قطعه یازان برای ایجاد کارهای تیمی قدم موفقی در زمینه اشتغال زایی در حوزه صنعت بوده است.

وی با بیان اینکه اگر مطالبات به موقع پرداخت شود بیش از۵۰درصد مشکلات قطعه سازان رفع می شود، گفت: وجود برخی از بدقولی ها و سنگ اندازی ها در روند پرداخت مطالبات مشکلات زیادی را برای قشر قطعه سازان به وجود می آورد.

وی کرد: اولویت های من در مدریتم سه عامل مهم است که در رشد صنعت قطعه سازی نیز تاثیر دارد این سه مورد هم شامل ایجاد قرارداد های برد ـ برد، پرداخت ال‌سی و پرداخت به قیمت روزمی شود.

پاشایی درخصوص آمار شاغلان در حوزه خودرو بیان کرد:حدود ۵۵۰هزار نفر در این حوزه شاغلند و حجم مطالبات اصلی ۱۵ میلیارد تومان  و ۱۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق زنجیره تامین قطعه از خودروسازان است. 

پاشایی همچنین اظهار کرد:۳۰۰ واحد قطعه‌ساز در تبریز فعالند که تعدادی از آنها آسیب دیده و به ۱۳۰ واحد فعال در استان رسیده است که باید برای رونق فعالیت آن ها و کاهش موانع فعالیتشان تلاش کرد.

وی همچنین آینده صنعت کشور را با وجود اعمال تحریم ها و پای کار آمدن تمام اقشار روشن دانست و گفت: باید از دولت بسترسازی تکنولوژی های جدید را مطالبه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز