خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

دادگستری آذربایجان‌شرقی مسائل زیست‌محیطی را با حساسیت رصد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۷۱۴

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: این مجموعه در راستای تحقق حقوق عامه نسبت به مسایل زیست محیطی حساس است و هر گونه اتفاق در این حوزه را به دقت رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،موسی خلیل اللهی افزود: مجموعه دادگستری آذربایجان شرقی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم این نهاد در راستای صیانت از حقوق عامه با دقت و جدیت ویژه ای مسایل محیط زیست را رصد می کند و در صورت مشاهده هر گونه آلایندگی از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی وارد موضوع شده و تلاش می کند تا مسایل در اسرع وقت رفع شود.

وی اظهار داشت: بر همین اساس در سال های اخیر موضوع آلایندگی نیروگاه حرارتی تبریز و بناب و کارخانه کاوه سودای مراغه، پالایشگاه و پتروشیمی تبریز مورد رصد و کنترل قرار گرفته و موازین قانونی زیست محیطی به این واحدها اعلام و تا حدودی مسئولان این واحدها برای رفع آلایندگی وارد عمل شده اند.

خلیل اللهی اضافه کرد: در حالی که طی سال های گذشته سوخت مازوت نیروگاه های تبریز و بناب موجب افزایش میزان آلایندگی ها در استان شده بود، با ورود دستگاه قضایی به موضوع و پیگیری موارد آلایندگی، این واحدها ملزم به تعبیه فیلترهای کاهش آلایندگی و نیز جایگزینی سوخت گاز به جای مازوت شدند که بر اثر این اقدمات طی سال گذشته و ماه های اخیر روزهای پاک هوای شهرهای تبریز و شهرستان های همجوار به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه دادگستری استان جلسات مختلفی با واحدها آلاینده به طور مرتب برگزار می کند، یادآوری کرد: بر همین اساس اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گزارش های ماهانه ای تنظیم و به مجموعه دادگستری استان ارائه می کند.

خلیل اللهی درباره آخرین وضعیت آلایندگی پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی تبریز، گفت: آلایندگی این دو واحد صنعتی هنوز به نقطه صفر نرسیده است اما با اقداماتی که طی ماه های اخیر از سوی این ۲ واحد به انجام رسیده تا حد زیادی میزان آلایندگی رو به کاهش گذاشته است.

وی اظهار داشت: دادگستری آذربایجان شرقی به عنوان متولی حفظ و صیانت از حقوق عامه به تلاش های شبانه روزی و جدیت تمام مسایل زیست محیطی استان را پیگیری می کند.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با دانشگاه ها و نهادها و مراکز علمی و تحقیقاتی درخواست کرد تا اگر اطلاعات و گزارشاتی از وضعیت محیط زیستی و مخاطرات این حوزه دارند به این مجموعه منعکس کنند.

خلیل اللهی گفت: در این زمینه اگر گزارشهایی مبنی بر عدم همکاری ادارات و سازمان‌های مختلف وجود داشته باشد، دادگستری آمادگی دارد تا در سریع ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی و نتایج آن را اطلاع رسانی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز