خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مرند و جلفا:

نباید بنزین را در خیابان‌ها دود کنیم/ دولت کار خوبی کرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۰۲۴

نماینده مردم مرند وجلفا گفت: تا کی می‌خواهیم بنزین و سایر سوخت‌ها را در خیابان‌ها دود کنیم و بر حجم ترافیک بیافزاییم؛ این حرف‌ها را شاید سایر همکاران نزنند ولی من می‌گویم خوب کردند که بنزین را گران کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت‌ها اظهار داشت: از لحاظ قانون تغییر نرخ حامل‌های انرژی در چارچوب هدفمندی یارانه‌ها جزو اختیارات دولت است اما به شرطی که محل هزینه‌ سود این افزایش قیمت‌ها قید شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت می‌خواست قیمت بنزین را به دست مجلس افزایش دهد اما نمایندگان ملت لایحه آنان را رد کردند ولی مخالفتی نداشتند، مجلس در آن مقطع گفت به ما ربطی ندارد و طبق اختیارات‌تان می‌توانید نرخ را بالا بکشید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین با تصویب شورای سران قوا ایراد قانونی ندارد، توضیح داد: خیلی‌ها اکنون تاسف می‌خورند و ناراحتند، اما از نظر بنده کار خیلی خوبی کرده‌اند اما به شرطی که پول دریافتی از این مابه‌التفاوت را ماهیانه به قشر کم درآمد جامعه اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: دولت از این افزایش قیمت‌ بنزین، سالیانه حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد ماهیانه خواهد داشت و می‌تواند یارانه ۱۸ میلیون نفر را ۵۰ هزار تومان افزایش دهد و مابقی پول باقیمانده را در بخش‌های دیگر هزینه کند.

نماینده مرد مرند و جلفا با تاکید بر اینکه اشتباه دولت در افزایش قیمت بنزین با تکیه بر میزان انتقادات مردمی بود، ابراز داشت: حال که قیمت بنزین را افزایش دادند باید همزمان قیمت گازوئیل را هم با قیمت جهانی بالا می‌بردند تا دست قاچاقچی‌ها قطع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز