خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می‌دهد ؛

تصویب اولین چشم انداز شهری در تبریز پس از ۱۱۲ سال/ نبود مدیریت واحد شهری ، عامل افزایش هزینه‌ها در شهرداری

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۷۴۹

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز از تصویب چشم‌انداز شهری برای تبریز پس از ۱۱۲ سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر بهشتی  با تشریح برنامه مدون شهر تبریز، گفت: شورای پنجم شهر تبریز برای هدفمند کردن مسیر بودجه در سال دوم شورا، برنامه چشم انداز برنامه ۵ ساله را مطرح وتصویب کرد که این مهم در تاریخ شورا و شهرداری تبریز بی سابقه است.

وی افزود: این برنامه مدون شهرداری تبریز برای اولین بار در طول تاریخ تاسیس این ارگان بوده و شهرداری تبریز ازسال ۱۲۸۶ تاکنون صاحب هیچ برنامه چند ساله ای نبوده است.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر تبریز برنامه مدون  ۱۲ ساله ای را در۱۴۴ ماده با استفاده از متخصصان و مدیران شهری تا سال ۱۴۰۹ تدوین و آماده سازی کرده است.

بهشتی خاطرنشان کرد: این چشم انداز دوازده ساله حاصل بیش از ۵۰ جلسه بررسی و تلاش اعضای مرکز پژوهش درقسمت های مختلف است که با تصویب در شورا، شهر تبریز را پس از ۱۱۲ سال صاحب برنامه مدون شهری می کند که این مهم در تاریخ شهر تبریز که اولین بلدیه کشور بوده، بی سابقه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز، با اشاره به حرکت پیش دستانه شورای شهر مشهد و تهران درتصویب چندین دوره برنامه بلند مدت، یاد آور شد: متاسفانه شهرداری تبریز با وجود چهار دوره شورا دارای هیچگونه برنامه‌ای برای هدفمند کردن بودجه شهری نداشته و این امر بسیار تاسف بار است چرا که اولین بلدیه از این شهر آغازشده است.

وی افزود: توسعه شهری قطعا بدون برنامه ریزی ممکن نیست  و این برنامه پنج ساله برای فعالیت‌ دوره‌های بعدی شورا امری ضروری است چرا که برنامه راهبردی و توسعه پایدار می تواند کمک بزرگی به کلانشهر تبریز بکند.

وی نبود مدیریت واحد شهری را عامل افزایش هزینه‌ها و هدررفت انرژی شهرداری دانست و اضافه کرد: با هماهنگی های لازم با سایر دستگاه‌ها می‌توان از این امر جلوگیری کرد و از موازی کاری و هزینه‌های اضافی جلوگیری به عمل آورد لذا بودجه شهرداری هم باید با برنامه چشم انداز تطبیق داده شود.

بهشتی بودجه شهرداری تبریز در سال ۹۸ را واقعی ترین بودجه شهر تبریز در طول سنوات متمادی دانست و گفت: بودجه شهر تبریز در سال ۹۸ مبلغ ۲ هزار و ۶۶۳ میلیارد تومان است که بیش از ۱۲۰۰ میلیارد آن تحقق یافته که میزان۸۱ درصد از کل بودجه در ۶ ماهه اول سال جاری را شامل می شود.

عضو شورای شهر تبریز در پایان با بیان اینکه شهرداری به طرف شهرفروشی نرفته است، خاطرنشان کرد: امروز شهرداری در دوران تصدی خود مناطق مسکونی را به فضای سبز و پارک تبدیل کرده و این در حالی است که می‌توانست با تبدیل اندک فضای سبز به مناطق تجاری سود کلانی را به دست بیاورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز