خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

دستگاه‌های‌خدمات‌رسان با بسیج امکانات به یاری زلزله‌زدگان‌میانه بشتابند

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۷۹۵

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: دستگاه های خدمات رسان با بسیج همه امکانات به رفع نیازهای مردم حادثه دیده اهتمام ویژه داشته باشند و در صورت نیاز به کمک های مردمی، پایگاه های جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی را فعال کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های نمازجمعه تبریز، با تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه زلزله شهرستان میانه، عنوان داشت: دستگاه های خدمات رسان با بسیج همه امکانات به رفع نیازهای مردم حادثه دیده اهتمام ویژه داشته باشند و در صورت نیاز به کمک های مردمی، پایگاه های جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی را فعال کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به قرارگیری در آستانه وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد(ص)، افزود: حضرت امام حسن عسکری وحدت امت اسلامی را راهبرد اساسی در این نهضت معرفی کرده است.

امام جمعه تبریز افزود: رهبر معظم انقلاب هم در تبیین اسلام ناب محمدی مقوله وحدت را شناسه بنیادی معرفی کرده است. امام خامنه ای عزیز می فرمایند: اسلام ناب محمدی، برپایه اسلام توحیدی و وحدت امت اسلامی است.

 خطیب نماز جمعه تبریز یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از ابتکارات امام راحل را نامذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت دانست و گفت: هفته وحدت بعنوان یک ابتکار سرنوشت ساز است که توطئه های استکبار را کم اثر کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : ابتکار امام راحل در این رابطه، وحدت را به گفتمان غالب و رایج در بین مسلمانان جهان تبدیل کرده است.

 امام جمعه تبریز با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی وحدت مسلمان بر ۵ پایه استوار است، اظهار کرد: تعیین اصول و محورهای مشترک وحدت مانند پیامبر اکرم، قرآن مجید، پافشاری منطقی بر اصول در مذهب توسط پیروان مذاهب همراه با ایجاد فضای گفتگوی سازنده و آزاد اندیشانه، تحمل مخالف، تقویت تعامل بین علما و دانشمندان و آشنایی از ترفند های دشمن، شناخت عمیق از توطئه های دشمنان و داشتن بصیرت و زمان شناسی و شناسایی وجوه مشترک وحدت بین مسلمانان را گسترش و تحکیم خواهد داد تا جریان جبهه حق را به نتیجه برساند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه وحدت  دست دشمنان را از منابع و منافع مالی مسلمانان کوتاه می کند، تصریح کرد : در سایه وحدت علما و دانشمندان و همه آحاد مسلمانان دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام خواهد گذاشت.

امام جمعه تبریز در بخش پایانی سخنان خود در قالب طرح تذکر انتخاباتی به نامزد های احتمالی مجلس شورای اسلامی، گفت: نماینده مجلس باید انتقاد پذیر باشد، برای انجام تکلیف الهی در مجلس حضور یابد و تنها برای رضایت ومردم عمل نکند، بلکه در راستای انجام تکلیف الهی وکیل مردم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز