خبرگزاری کار ایران

خلیل اللهی خبر داد:

دستور ویژه رئیس قوه قضائیه در رابطه با پرونده حادثه قطار تبریز-مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۸۹۹

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ‌گفت: رئیس قوه قضائیه دستور داد‌ که پرونده حادثه قطار تبریز ـ مشهد سریعا به جریان افتاده و نتیجه اعلام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسی خلیل‌اللهی در نشست خبری با رسانه‌های آذربایجان‌شرقی به فعالیت دادگستری آذربایجان‌شرقی در پی حفظ منافع عام اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه اکثر مناطق آبریز استان به دریاچه ارومیه است از این‌رو یکی از اولویت‌های ما احیای دریاچه بود و به همین منظور مبسوط کردن چاه‌های غیرمجاز که عمده توسط کشاورزی ایجاد نشده بود بلکه توسط ویلاداران بود را در اولویت قرار دادیم و به همین منظور در ۶ ماهه اول سال جاری ۴۶۷ حلقه چاه غیرمجاز تاثیرگذار در حوزه دریاچه پُر شد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه آزادسازی حریم و بستر رودخانه را مورد اشاره قرار داد و گفت: حریم و بستر جزو اموال دولتی است ولی وسوسه‌انگیز است و منافع زیادی دارد ولی دادگستری استان با کمک و همراهی آب منطقه‌ای استان در سال جاری ۲۲ کیلومتر حریم رودخانه در استان را آزادسازی کرد.

وی با بیان اینکه یک حوزه واحدهای تولیدی کمیسیون ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داریم، شرح داد: الحمدالله این ستاد موفقیت‌های زیادی در استان و کشور کسب کرده است و نزدیک به ۵۰۰ کارخانه در کل کشور و ۳۲ کارخانه در استان را احیا کرده است.

خلیل‌اللهی ادامه داد: ۱۴۶۰ کارگر در معرض بیکاری را از بیکاری نجات دادیم و الان کارخانه‌ها فعالیت می‌کند به طوریکه کارخانه تبریز کف مرند با احیا و نجات نه تنها فعال‌تر شده است بلکه صادرات نیز انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: روزی شرکت ماشین‌آلات تراکتورسازی تبریز جزو پر مشکل‌ترین کارخانه‌ها بود که الان مشکلاتش حل شده و در حال فعالیت است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: برای مثال شرکت رخش خودرو شاکی چند هزار نفری داشت ولی با ورود دادگستری استان الان آن را به ۲۰ نفر شاکی رسانده‌ایم.

وی یادآور شد: حادثه قطار ۵ آذر سال ۹۵، یک حادثه تلخی برای مردم استان بود که پرونده این حادثه در تهران است که طبق دستور رئیس قوه قضائیه حکم نهایی بلافاصله اعلام خواهد شد.

خلیل‌اللهی ابراز کرد: چهار مورد پرونده در سطح استان وجود دارد که به قید فوریت در اولویت کاری قرار گرفته است.

حدود ۳۶ ماه از حادثه دلخراش ریل‌های سرد و برخورد قطارهای مسافری در محور سمنان–دامغان در حوالی «ایستگاه هفت‌خوان» گذشته و هنوز سرانجام پرونده این سانحه مشخص نشده است.

در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند. در این حادثه ۴۷ نفر جان باختن و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. این حادثه یکی از مرگ‌بارترین حوادث ریلی در ایران پس از حادثه قطار نیشابور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز