خبرگزاری کار ایران

خطیبی خبر داد:

عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۲۱۳

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در آستانه بهره‌برداری از راه‌آهن میانه- بستان‌آباد گفت: به منظور ساماندهی کریدورهای شرقی- غربی و تکمیل هرچه سریع‌تر خط‌آهن میانه- تبریز از روز گذشته عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن بستان‌آباد- تبریز آغاز شد.

به گزارش ایلنا، عباس خطیبی با تاکید بر تکمیل عملیات اجرایی راه‌آهن میانه- بستان‌آباد گفت:‌ به زودی شاهد بهره‌برداری از این مسیر ریلی خواهیم بود.

وی ضمن اعلام این خبر از آغاز عملیات ریل‌گذاری حد فاصل بستان‌آباد تا تبریز خبرداد و عنوان داشت: با توجه به نقش این مسیر ریلی در ساماندهی و افزایش سرعت ترانزیت داخلی و بین‌المللی کالا و مسافر از روز گذشته عملیات بالاست‌ریزی، تراورس چینی و ریلگذاری در این بخش نیز آغاز شد.

خطیبی در تشریح اهمیت این خط ریلی در ترانزیت بین‌المللی اظهار داشت: از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور می‌کند و راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است که از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا می‌کند.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها احداث راه‌آهن میانه- تبریز را موجب ساماندهی و تسهیل تزانزیت کالا و مسافر دانست و اظهار داشت: بهره‌برداری از این مسیر ریلی موجب تحول در جا‌به‌جایی بار و مسافر در کریدورهای شرقی- غربی عبوری از ایران خواهد شد.

خطیبی تکمیل این بخش از راه‌آهن میانه- تبریز را منوط به تامین به موقع اعتبارات دانست و گفت: طبق‌ برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال ۱۳۹۹ ریل‌گذاری بستان‌آباد- تبریز( ایستگاه خاوران) به طول ۴۴ کیلومتر به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز