خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پی درگذشت "ابراهیم آبادی"

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۶۸۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی طی پیامی درگذشت "ابراهیم آبادی" بازیگر سینما و تاتر را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، "محمد محمدپور" در این پیام آورده است:

"خبر درگذشت بازیگر برجسته‌ی ایران، ابراهیم آبادی که ضایعه‌ای برای اهالی فرهنگ و هنر کشور و دوست‌داران هنر فاخر سینما و تئاتر است، موجب تالم و تاثر گردید.

زنده‌یاد "ابراهیم آبادی" هنرمندی برخاسته ازخاک هنرپرور آذربایجان بود که با نقش‌آفرینی  خود سینما و تئاتر ایران را بالنده‌تر کرد.

اینجانب ضمن تسلیت درگذشت این هنرمند فرهیخته، برای وی از درگاه احدیت علو درجات و برای بازماندگان و اهالی فرهنگ و هنر صبر جمیل خواهانم."

به گزارش ایلنا؛ ابراهیم آبادی، از بازیگران معروف سینما، تئاتر و تلویزیون ایران، متولد ۲۴ مرداد ۱۳۱۳ در تبریز بود.

وی از جمله هنرمندان پیشکسوت ایران بود که کارنامه پربار و درخشانی داشت.

ابراهیم آبادی از سال ۱۳۳۲ وارد عرصه بازیگری تئاتر و در سال ۱۳۶۳ با بازی در فیلم زائر خلف (یدالله نوعصری) اولین تجربه سینمایی خود را کسب کرد و بیش از پنج دهه در چندین فیلم و سریال بازی کرده است‌.

آخرین سریالی که ابراهیم آبادی برای تلویزیون بازی کرد «پادری» محمدحسین لطیفی است، اما بار‌ها بازی درخشان ابراهیم آبادی در سریال‌هایی همچون «مختارنامه» و «آپارتمان شماره ۱۳» دیده شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز