خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

آذربایجان شرقی آماده گسترش روابط با استان‌های مختلف ترکیه است

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۸۲۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی و تاریخی بین ایران و ترکیه، گفت: دو کشور باید با هوشیاری برای تقویت مناسبات در همه زمینه‌ها تلاش کنند.

به گزارش ایلنا، علیار راستگو چهارشنبه شب در مراسم گرامی‌داشت نود و ششمین سالگرد تأسیس جمهوری ترکیه که از سوی کنسول‌‌گری این کشور در تبریز برگزار شد، با تبریک این مناسبت به ملت و دولت ترکیه، اظهار داشت: مقامات عالی دو کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه توسعه و تعمیق روابط دو جانبه را با عزم سیاسی قوی دنبال می کنند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی دیدارهای متقابل مقام‌های عالی ایران و ترکیه طی سال‌های اخیر را بیانگر روابط خوب سیاسی و اعتماد متقابل بین دو کشور دانست و افزود: برگزاری بیست و هفتمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی و کارگروه های مختلف نشان از عزم جدی دو طرف برای تقویت مناسبات دارد.

راستگو ادامه داد: حسن همجواری و تنش زدایی از مهم ترین سیاست های جمهوری اسلامی ایران با همسایگان خود بوده و مسئولان کشورمان تاکنون توانسته اند با سیاست های اصولی خود تا حد زیادی این سیاست ها را محقق کنند.

وی همچنین رویکرد منطقی دولت ترکیه در مواجهه با تحریم های یک جانبه غرب علیه ایران را قابل تحسین و قدردانی خواند و گفت: با توجه به سیاست های خصمانه آمریکا نسبت به دو کشور، شکل گیری سازوکارهای راهبردی برای مقابله با تحریم ها و همکاری بیشتر در حوزه های مورد علاقه ضروری است.

راستگو افزود: در این راستا، همکاری های استانی میان استان های دور کشور اهمیت فزاینده ای می یابد؛ استان آذربایجان شرقی با ظرفیت های متنوع و فراوانی که در حوزه های مختلف دارد می تواند شریک مطمئنی برای استان های مختلف ترکیه باشد. این ارتباط اکنون میان بازرگانان، تجار، صنعتگران و سرمایه گذاران دو کشور وجود دارد و آمادگی های لازم برای گسترش روابط مهیا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز