خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در هشترود

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۸۲۴

مدیر جهاد کشاورزی هشترود از برداشت ذرت علوفه‌ای در این شهرستان خبرداد و گفت: هشترود از قطب‌های تولید این محصول در آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش ایلنا، مجید احمدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سالجاری در ۱۱۰ هکتار از  اراضی کشاورزی شهرستان ذرت علوفه ای کشت شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت ذرت علوفه ای ۶۰ تن در هکتار است گفت: یکی از کشاورزان شهرستان با برداشت ۱۲۰ تن در هکتار به عنوان کشاورز نمونه ذرت کار استان انتخاب شد.

وی افزود: عمل به گفته ها و دستورات کارشناسان ترویج و استفاده از بذور اصلاح شده علت موفقیت این کشاورز در تولید این محصول بوده است.

احمدی با بیان اینکه مکانیزه بودن عملیات کاشت، داشت و برداشت محصول نیز در این موفقیت تاثیرگذار بوده گفت: نبود دستگاه برداشت ذرت علوفه ای در شهرستان و استان از مشکلات موجود در زمینه تولید ذرت علوفه ای است که بانک ها می توانند با اعطای وام های کم بهره به کشاورزان برای خرید دستگاه برداشت ذرت علوفه ای، این مشکل را برطرف کنند.

وی گفت: ۲۰۰ نفر از اهالی شهرستان در کار کاشت،  داشت و برداشت ذرت علوفه ای مشغول فعالیت هستند و پیش بینی می شود امسال ۱۰ هزار تن ذرت علوفه ای در شهرستان برداشت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز