خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

سوء استفاده برخی موسسات حقوقی از مردم/ پوست اندازی کانون وکلاء آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۵۲۲

رئیس کانون وکلاء آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی موسسات حقوقی از شهروندان سوء استفاده می کنند، گفت: متاسفانه مردم تفاوت بین موسسات حقوقی و وکیل را تشخیص نمی‌دهند و حتی گاها متوجه اینکه موسسات حقوقی حق وکالت در دادگستری ندارند و فقط در بحث مشاوره می توانند خدمت رسانی کنند، نیستند. به گزارش خبرنگار ایلنا،حسین شربیانی با اشاره به جزئیات تاریخچه حضورش در کانون وکلایآذربایجان شرقی، عنوان داشت: بنده در سال ۷۵ به عنوان نائب رئیس کانون وکلای استان و در سال گذشته به عنوانرئیس این کانون انتخاب شده ام. وی افزود: در دو دوره انتخابات این کانون درسال های گذشته ، تیم فراکسیون اعتدال در این دو دوره با اکثریت مطلقانتخاب شدند. رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی با بیان اینکه این کانون به تازگی پوست اندازی کرده است، خاطرنشانکرد:خوشبختانه این کانون اقدامات ارزشمندی در تمامی زمینه ها انجام داده که این مهم نشان دهنده جوانگرایی وپوست اندازی در کانون وکلای استان است. شربیانی ادامه داد: در کل نهاد کانون وکلا در کل کشور فقط به مسائلی چون وکالت، تعلیم و تربیت وکلا می پردازدولی ما در استان توانستیم این پوسته را بشکنیم و در ضمن وظیفه اصلی این کانون، به مسائل فرهنگی، اجتماعی وورزشی اقدامات معتدد انجام دادیم که نشان دهنده ی خروج کانون وکلا از مسائل صرف حقوقی است. وی با اشاره به تشکیل کمیسیون مردم نهاد در کانون وکلای استان یاد آور شد: کانون وکلای آذربایجان شرقی درجهت ساماندهی به سازمان های مردم نهاد این کمسیون را تشکیل داده چرا که این کانون به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین نهاد مدنی کشور، به عنوان خانه برای تمامی ان جی یو ها است. وی افزود: ما می توانیم با ساماندهی سازمان های مردم نهاد، قدم های بزرگ اجتماعی، فرهنگی و هنری مثل معرفیحقوق شهروندی که امروزه یکی از معضلات کلان کشور آشنا نبودن مردم به حقوق خود است را در استان و حتی درکشور برداریم. رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی ادامه داد: در طی سالیان گذشته اجرای حقوق شهروندی بر عهده این کانون مدنی بوده که با جلسات متعدد با فرمانداران و آموزش به آنها سعی در ترویج این حقوق بودیم که با تغییر استاندارکار نیمه کاره ماند و امیدواریم با حضور استاندار جدید نیز شروع این مباحث اجتماعی و فرهنگی را شاهد باشیم. شربیانی با اشاره به پیشتازی کانون وکلای استان در تمامی زمینه ها نسبت به دیگر استان ها، یاد آور شد: امروز برای اولین بار در کشور شاهد حضور کانون وکلای آذربایجان شرقی در دهمین نمایشگاه مطبوعات و هفدهمیننمایشگاه کتاب هستیم که نشانگر خلاقیت و دغدغه این کانون در تمامی زمینه هاست. وی افزود: قطعا با حضور پر تلاش در تمامی حوزه ها به دنبال اهدافی مانند پیشگیری از جرایم، جلوگیری از مفاسدو … هستیم. رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی با انتقاد از برخی موسسات حقوقی، ابراز داشت: متاسفانه مردم تفاوت بین موسسات حقوقی و وکیل را تشخیص نمی دهند و حتی گاها متوجه اینکه موسسات حقوقی حق وکالت در دادگستریندارند و فقط در بحث مشاوره می توانند خدمت رسانی کنند نیستند. وی ادامه داد: برخی از موسسات حقوقی از بی‌اطلاعی مردم در این زمینه سوء استفاده کرده و به نام کار هایی که توان انجام آن را ندارند وجوهی را اخذ می نمایند که باید نسبت به این موضوع از طرف رسانه ها و دیگر ارگان مربوطه توجه ویژه ای صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین شربیانی با اشاره به جزئیات تاریخچه حضورش در کانون وکلای آذربایجان شرقی، عنوان داشت: بنده در سال ۷۵ به عنوان نائب رئیس کانون وکلای استان و در سال گذشته به عنوان رئیس این کانون انتخاب شده ام.

وی افزود: در دو دوره انتخابات این کانون در سال های گذشته، تیم فراکسیون اعتدال در این دو دوره با اکثریت مطلق انتخاب شدند.

رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی با بیان اینکه این کانون به تازگی پوست اندازی کرده است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه این کانون اقدامات ارزشمندی در تمامی زمینه ها انجام داده که این مهم نشان دهنده جوانگرایی و پوست اندازی در کانون وکلای استان است.

شربیانی ادامه داد: در کل نهاد کانون وکلا در کل کشور فقط به مسائلی چون وکالت، تعلیم و تربیت وکلا می‌پردازد ولی ما در استان توانستیم این پوسته را بشکنیم و در ضمن وظیفه اصلی این کانون، به مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اقدامات معتدد انجام دادیم که نشان دهنده خروج کانون وکلا از مسائل صرف حقوقی است.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون مردم نهاد در کانون وکلای استان یاد آور شد: کانون وکلای آذربایجان شرقی درجهت ساماندهی به سازمان های مردم نهاد این کمسیون را تشکیل داده چرا که این کانون به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین نهاد مدنی کشور، به عنوان خانه برای تمامی N.G.O ها است.

وی افزود: ما می توانیم با ساماندهی سازمان های مردم نهاد، قدم های بزرگ اجتماعی، فرهنگی و هنری مثل معرفی حقوق شهروندی که امروزه یکی از معضلات کلان کشور آشنا نبودن مردم به حقوق خود است را در استان و حتی در کشور برداریم.

رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی ادامه داد: در طی سالیان گذشته اجرای حقوق شهروندی برعهده این کانون مدنی بوده که با جلسات متعدد با فرمانداران و آموزش به آنها سعی در ترویج این حقوق بودیم که با تغییر استاندارکار نیمه کاره ماند و امیدواریم با حضور استاندار جدید نیز شروع این مباحث اجتماعی و فرهنگی را شاهد باشیم.

شربیانی با اشاره به پیشتازی کانون وکلای استان در تمامی زمینه ها نسبت به دیگر استان ها، یادآور شد: امروز برای اولین بار در کشور شاهد حضور کانون وکلای آذربایجان شرقی در دهمین نمایشگاه مطبوعات و هفدهمین نمایشگاه کتاب هستیم که نشانگر خلاقیت و دغدغه این کانون در تمامی زمینه هاست.

وی افزود: قطعا با حضور پر تلاش در تمامی حوزه ها به دنبال اهدافی مانند پیشگیری از جرایم، جلوگیری از مفاسد و …  هستیم.

رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی با انتقاد از برخی موسسات حقوقی، ابراز داشت: متاسفانه مردم تفاوت بین موسسات حقوقی و وکیل را تشخیص نمی دهند و حتی گاها متوجه اینکه موسسات حقوقی حق وکالت در دادگستریندارند و فقط در بحث مشاوره می توانند خدمت رسانی کنند نیستند.

وی ادامه داد: برخی از موسسات حقوقی از بی‌اطلاعی مردم در این زمینه سوء استفاده کرده و به نام کارهایی که توان انجام آن را ندارند وجوهی را اخذ می کنند که باید نسبت به این موضوع از طرف رسانه ها و دیگر ارگان های مربوطه توجه ویژه ای صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز