خبرگزاری کار ایران

توصیه امین زاده به صاحبان صنایع:

اول کشف بازار هدف، سپس صادرات/ تمرکز واحدهای صنعتی به داخل استان معطوف شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۱۴۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: اعمال تحریم ها، افزایش سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی به داخل کشور را پدید می آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان شرقی در قالب یک تور صنعتی – رسانه ای، از چند واحد تولیدی فعال در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز بازدید کردند.

در این بازدید که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی و تعدادی از مدیران، کارشناسان و دانشجویان حوزه صنعت نیز حضور داشتند پس از توضیحات صاحبان صنایع، حاضرین در جریان فعالیت های تولید قرار گرفتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه باید از وابستگی های غیراستانی رهایی یابیم گفت: بدون بهره مندی از فعالیت‌های دانش بنیان نمی توان به موفقیت دست یافت به طوری که واحدهای صنعتی سایر کشورها از این بابت موفق بوده اند.

حبیب امین زاده قوی فکر، با تاکید بر توجه صاحبان صنایع در سرمایه‌گذاری‌های صنعتی به توسعه استان ادامه داد: از شما فعالان بخش خصوصی درخواست دارم که در راستای توانمندیهای موجود، به فکر تولید قطعات و محصولات منحصر به فرد باشید تا به ایجاد هلدینگ های قوی در سطح آذربایجان شرقی دست یابیم.

وی توسعه سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و بهره وری بالا در هلدینگ ها را بسیار چشمگیر دانست و افزود: تولیدکنندگان باید سعی کنند ابتدا بازار هدف را یافته و سپس به فکر مواردی همچون صادرات و غیره باشند که این امر جزو اصول اولیه فعالیت های اقتصادی است.

امین زاده، اضافه کرد: اگر توان فنی و بین المللی واحدهای صنعتی ما، بیش از پیش افزایش یابد به طور حتم به موفقیت های بزرگی دست خواهیم یافت، زیرا در آذربایجان شرقی پتانسیل‌هایی وجود دارد که کلمه ای به نام “نداریم” را از بین می برد!

وی با اشاره به اینکه می توان با تکیه به توان داخلی به پیشرفت‌های بزرگی رسید اظهار کرد: بقای واحدهای تولیدی و صنعتی در دنیای امروز، اتصال به بازارهای جهانی با تولید محصولات باکیفیت می باشد لذا چیزی به نام تحریم بی معنی خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در پایان اظهارات خود تاکید کرد: تحریم به هیچوجه محدودیت نیست بلکه علیرغم افزایش هزینه، نوعی سرمایه گذاری بوده و با انتقال تکنولوژی به داخل کشور، متکی به دانش فنی خود خواهیم بود.

انتهای پیام/
امیر حسین منادی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز