خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی خبر داد:

پلیس در کشف جرائم به دنبال استفاده از هوش مصنوعی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۶۰۹

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: پلیس با استفاده از فناوری و تکنولوژی جرائم را توسط سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌دهد، سنتی بودن دیگر جوابگو نیست پلیس به دنبال توسعه‌ الکترونیکی و استفاده از هوش مصنوعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین عبدی در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا، با اشاره به نقش بی بدیل رسانه‌ها در ارتقای احساس امنیت در جامعه و انعکاس مطالب آموزشی و هماهنگی در بحث آگاه سازی جامعه، اظهار کرد: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در به حداقل رساندن تخلفات و اطلاع رسانی و هوشیار کردن مردم دارند.

وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در مهار تمامی جرائم جامعه نقشی اساسی و بی بدیل است، افزود: اخیرا سرقت مسلحانه‌ای که در یکی از بانک‌ها انجام شده بود، با همکاری رسانه و شبکه‌های مجازی عرصه برای فرد سارق تنگ و بعد از شناسایی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی هفته‌ ناجا را فرصت مناسبی برای تعامل پلیس با مردم دانست و گفت: آذربایجان شرقی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است. البته نمی‌توان وجود جرائم اجتماعی در استان را انکار کرد، معتقدم مشارکت مردم در رعایت قانون، قانون مداری و برقراری امنیت توسط پلیس می‌تواند در این راستا بسیار موثر واقع شود.

سردار عبدی ادامه داد: امروزه اگر معتاد متجاهر در استان و تبریز مشاهده نمی‌شود، نتیجه‌ی خواست خود مردم بوده است، با هم افزایی مردم و پلیس، شهر تبریز به شهری بدون معتاد متجاهر تبدیل شده است.

وی با بیان این‌که امروزه کشف جرائم توسط پلیس به صورت علمی است، گفت: پلیس با استفاده از فناوری و تکنولوژی جرائم را توسط سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌دهد، سنتی بودن دیگر جوابگو نیست پلیس به دنبال توسعه‌ی الکترونیکی و استفاده از هوش مصنوعی است.

وی افزود: خوشبختانه سطح وقوع جرائم در استان نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است، بیش از ۸۱ درصد سرقت‌ها در استان توسط پلیس کشف شده است، ۲۸ درصد سرقت‌ها مهم و ۷۲ درصد مربوط به سرقت‌های خرد بوده است.

وی با بیان این‌که طی شش ماه گذشته ۹هزار و ۵۹۱ نفر معتاد در سطح استان دستگیر شده‌اند، گفت: تعداد دستگیرشدگان نسبت به شش ماه سال گذشته، یک درصد کاهش یافته است.

سردار عبدی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد از زندانیان و مجرمین استان در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده اند.

وی با بیان این‌که طی شش ماه گذشته مجموع تصادفات درون شهری و برون شهری استان چهار درصد کاهش یافته است، گفت: مجموع متوفیان چهار درصد و مصدومین هشت درصد کاهش یافته است، تعداد متوفیان در تصادفات استان ۴۲۵ نفر گزارش شده است.

وی افزود: طی شش ماه گذشته میزان تجمعات صنفی ۳۶ درصد کاهش یافته است، همچنین مجموع کل دستگیری در جرایم مختلف با کاهش ۷ درصدی روبه رو شده است.

فرمانده انتظامی استان در پاسخ به سوالی در خصوص دوچرخه سواری زنان، اظهار کرد: امام جمعه‌ی تبریز در چارچوب عرف، شرع و قانون نسبت به دوچرخه‌سواری زنان تذکر دادند ولی هر آن چیزی که در خارج از شرع و قانون باشد، قطعا پلیس برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز