خبرگزاری کار ایران

نماینده تبریز :

متن لایحه تامین امنیت زنان هنوز به مجلس ارجاع نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۵۹۴

یک نماینده مجلس گفت: قوه قضائیه و معاونت زنان با دقت لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت را مورد بررسی قرار داده‌اند.

به گزراش ایلنا؛ زهرا ساعی نماینده تبریز درباره ارسال متن نهایی لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت به دولت گفت: متن لایحه که به مجلس ارجاع نشده در حال حاضر در سایت قرار گرفته است و به زودی معاونت زنان آن را به خانه ملت خواهد فرستاد و ما آن در کمیسیون‌های تخصصی بررسی خواهیم کرد.

 این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر نیازی به تغییر هم باشد آن را باتوجه به نگاه کارشناسی، حقوقی، فرهنگی و اجتماعی، دینی و آسیب‌شناسی زنان و خانواده اعمال خواهیم کرد.

 وی با بیان اینکه لایحه صیانت از کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت باید به دست‌مان برسد سپس اظهار نظر داشته باشیم، عنوان کرد: اجمالاً تا جایی که مشاهده شده است قوانین خوبی لحاظ شده است.

 نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قوانین در حوزه زنان و خانواده در گذشته بسیار پراکنده بود که در این لایحه تجمیع و تکمیل شده است.

 وی با اشاره به اینکه نگاه ما در لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت محافظتی، حمایتی و بازدارنده است، عنوان کرد: این قانون، قانونی درباره حفاظت زنان در برابر خشونت است که باید جامع و بازدارنده باشد. پیش از این موارد به طور شفاف مشخص نشده بود اما در این لایحه کاملا مشخص شده است.

 این عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: در لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت مصداق خشونت به صورت شفاف و مشخص به همراه توضیحات لازم داده شده که چه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت که بسیار بسیار مهم است.

 وی ادامه داد: کمیته‌ای درباره لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت تشکیل شده است که دستگاه‌های مختلف در آن حضور دارند.

 نماینده مردم تبریز با اشاره به تشکیل صندوق حمایت مالی زنان آسیب دیده گفت: تشکیل صندوق حمایت از زنان آسیب دیده در این لایحه بسیار مهم است، زیرا در مورد زنانی که دچار آسیب جسمانی می‌شوند در بسیاری از موارد دولت می‌ماند از کدام منابع هزینه‌های درمان را بپردازد اما با تشکیل این صندوق زنان آسیب‌دیده از خشونت محلی را برای تامین هزینه‌های درمانی دارند.

 وی تاکید کرد: صندوق حمایت مالی زنان آسیب دیده بسیار مهم است و می‌تواند نقطه قوت لایحه حفاظت زنان باشد.

 این عضو کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه و معاونت زنان با دقت لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت را مورد بررسی قرار دادند و با نگاه قانون گذار به آن نگریستند تا بسیار جامع و کامل باشد.

تقویت خانواده با محوریت زنان مورد توجه قرار گیرد

 وی ادامه داد: محور بعدی که ما در لایحه لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت پرداختیم بحث حمایت‌ از تقویت خانواده با محوریت زنان است، معتقدم زنان در همه حال در خانواده هستند روزی دختر و روزی دیگر همسر و مادرند بنابراین باید به تقویت کیان خانواده با حفاظت زنان در برابر خشونت بپردازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز