خبرگزاری کار ایران

فرماندار تبریز عنوان کرد:

شهرداری تبریز می‌تواند به ورزش حرفه‌ای کمک کند/ لزوم رعایت شئونات در دوچرخه‌سواری بانوان

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۸۸

فرماندار تبریز منع تیمداری شهرداری تبریز را نافی کمک این مجموعه به ورزش حرفه ای ندانست و تاکید کرد: شورای شهر و شهرداری تبریز می‌تواند با اختصاص ردیف های خاص، به ورزش حرفه ای کمک کنند.

به گزارش ایلنا، بهروز مهدوی با بیان اینکه تفسیر وزارت کشور از قانون شورا و شهرداری‌ها این است که نباید در رده قهرمانی تیمداری کنند، اظهار داشت: به استناد بخشنامه وزارت کشور تمامی شهرداری های کشور از تیمداری حرفه‌ای منع شده‌اند و باید زمینه برای ورود بخش خصوصی به این حوزه فراهم شود؛ حال اگر برخی شهرهای کشور از اجرای این قانون امتناع می‌کنند، باید دلیل عدم الزام آنان را بررسی کرد.

وی در عین حال با بیان اینکه‌ شهرداری همچنان در چارچوب قانون می‌تواند به تیم‌های حرفه‌ای کمک کند، گفت: بخشنامه وزارت کشور شهرداری را از تیمداری حرفه‌ای منع کرده اما اگر نیاز بود می‌تواند به تیم های حرفه‌ای بخش خصوصی در چارچوب اعتلای ورزش در جامعه کمک کند.

دوچرخه سواری بانوان با حفظ شئونات مشکلی ندارد

فرماندار تبریز در پاسخ به این سئوال که آینده دوچرخه سواری بانوان در تبریز چگونه خواهد بود، گفت: در هیچ کجای قانون نیامده که بانوان حق دوچرخه سواری ندارند و نباید ورزش کنند اما حضور بانوان در هر محیطی برای ورزش براساس فرهنگ جامعه درست نیست و آنها می‌توانند در محیط های مناسب ورزش کرده و از امکانات بهره‌مند شوند.

مهدوی با بیان اینکه بستر‌های مناسب برای ورزش بانوان در تبریز وجود دارد گفت: مشکل ورزش کردن بانوان نیست بلکه رعایت شئونات فرهنگی و دینی است؛ لذا بانوان با رعایت حجاب و اصول دینی می‌توانند ورزش کنند که دوچرخه‌سواری نیز یکی از این ورزش‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان باید در چارچوب وظایف خود و با رعایت اصول فرهنگی جامعه به خواسته‌های بانوان در زمینه ورزشی توجه کند.

بازار تبریز به سیستم اعلام حریق هوشمند مجهز می‌شود/ ایکی قاپیلار نمونه مدیریت موفق بحران

فرماندار تبریز در پاسخ به این سئوال که متولی ایجاد سیستم اعلام حریق هوشمند در بازار تاریخی تبریز کیست؟ عنوان کرد: چند شرکت برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند و به شهرداری تبریز و سازمان میراث فرهنگی اعلام شده تا در این زمینه فعالیت کنند.

مهدوی با اشاره به تلاش بی بدیل آتش‌نشانی و مجموعه مدیریت بحران تبریز در اطفای ‌حریق بازار ایکی قاپیلار گفت: مدیریت بحران شهرستان تبریز توانست در کوتاه ترین زمان ممکن از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کند و ظرف ۱۰ روز توانستیم خسارت های بازاریان را پرداخت کنیم.

شهرداری تبریز می‌تواند به ورزش حرفه‌ای کمک کند/ لزوم رعایت شئونات در دوچرخه‌سواری بانوان

وی با اشاره به روند بازسازی ایکی قاپبلار گفت: بلافاصله پس از پرداخت خسارت به بازاریان بازسازی شروع شد و تا پایان سال روند بازسازی به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

مهدوی در ادامه با بیان اینکه مشکل در جای‌گذاری ترانس برق یکی از عوامل کند شدن بازسازی ایکی قاپیلار است، بیان کرد: متاسفانه بازاریان ترانس برق را علت آتش‌سوزی اعلام می‌کنند و بر این باور هستند که وجود ترانس مشکل ساز خواهد بود در حالی‌که این چنین نیست و باید سیستم برق رسانی بازار اصلاح شود.

فرماندار تبریز با اشاره به عدم وجود برخی امکانات زیرساختی در بازار تبریز گفت: نبود سیستم اطفای ‌حریق، سیستم گرمایشی جامع، و سیستم اعلام حریق هوشمند عمده مشکلاتی است که باید در بازار تبریز حل شود چرا که پایگاه جهانی بازار تبریز از سازمان ملل مجوز دارد و بنایی پر اهمیت برای کشور محسوب می‌شود.

بهروز مهدوی با بیان اینکه بازار تبریز ۱۷ کیلومتر مربع وسعت دارد گفت: در زمان آتش‌سوزی ایکی قاپیلار تنها یک درصد از کل بازار طعمه حریق شد که اگر مهار نمی‌شد به علت مرکزیت مکانی ایکی قاپیلار در بازار تبریز، این حادثه می‌توانست فاجعه آفرین باشد که باید از تلاش‌های آتشنشانان غیور تبریز در این زمینه قدردانی کرد.

سیستم جدید پارکبان‌های تبریز به نفع مردم و مدیریت شهری تبریز

فرماندار تبریز در خصوص سئوالی درمورد سیستم جدید پارکبان تبریز و وجود برخی مشکلات در این زمینه گفت: سیستم جدید علاوه بر اینکه هوشمند است پارکبان‌های تبریز را قانونمدار کرده و دست سودجویان را در این زمینه کوتاه می‌کند و به نفع مدیریت شهری تبریز و مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز باید از سیستم هوشمند بهره برداری کرد و نباید در مقابل گسترش آن ایستادگی شود.

واحدهای آلاینده غرب تبریز تا پایان سال به استاندارد جهانی می رسند

فرماندار تبریز در خصوص سوالی در مورد آلودگی زیست محیطی برخی محلات حاشیه تبریز به علت نزدیکی به مراکز صنعتی و پالایشگاهی گفت: واحد‌های صنعتی باید براساس استاندارد‌ها خارج از محیط شهری ایجاد شود و باید معلوم کرد آیا محیط شهری در منطقه صنعتی ایجاد شده یا برعکس.

بهروز مهدوی با بیان اینکه براساس آزمایش‌های صورت گرفته، آلایندگی‌ پالایشگاه و پتروشیمی تبریز در حد استاندارد است گفت: اینگونه نیست که آلایندگی وجود نداشته باشد اما در حد قابل قبول است و حتی پالایشگاه تبریز به عنوان یکی از واحدهای سبز کشور الگوی دیگر پالایشگاه‌های ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پتروشیمی و پالایشگاه یکی از نعمات اقتصادی تبریز به شمار رفته و در بحث درآمدزایی به شهر کمک می‌کنند و با تولید بنزین یورو ۶ و یورو ۵  با پرداخت مالیات ۱۰۰۰ میلیارد تومان عامل رونق اقتصادی در شهر است.

مهدوی گفت: منکر آلودگی‌ها نیستیم و به این صنایع تا پایان سال فرصت داده‌ شده تا سیستم‌های آلایندگی خود را به استاندارد جهانی برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز