خبرگزاری کار ایران

در مراسم بزرگداشت هفته جهانی ناشنوایان در تبریز مطرح شد؛

ضرورت و تبیین آموزش زبان اشاره در بین شهروندان / انتقاد شهردار تبریز از همکاری نکردن مردم در حل مشکلات شهری

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۵۰۰

برای شهروندان معلول، آسانسور پل عابر پیاده را تعبیه می کنیم اما متاسفانه افراد سالم در کمترین زمان به تخریب آنها می پردازند که باید در افزایش فرهنگ سازی این حوزه تلاش شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ آیین هفته جهانی ناشنوایان با برگزاری یک مراسم ویژه در تبریز گرامی داشته شد و شعار «زبان اشاره، حق همه ناشنوایان» مورد تاکید رئیس کانون ناشنوایان آذربایجان شرقی قرار گرفت.

در این آیین، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای شورای شهر تبریز، شهردار و فرماندار تبریز، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان، رئیس کانون ناشنوایان استان و تعداد کثیری از جامعه ناشنوا حضور داشتند.

در این مراسم که با استقبال وصف ناپذیر جامعه ناشنوایان آذربایجان شرقی همراه بود مسعود پزشکیان – نماینده نخست مردم تبریز در مجلس – و ایرج شهین باهر – شهردار تبریز – طی حکمی، به عضویت افتخاری کانون ناشنوایان استان نائل گشتند.

زبان اشاره ، زبان سال‌های جنگ بود

فرماندار تبریز  ادامه داد: باید امکانی فراهم شود تا ارتباط ناشنوایان با جامعه تسهیل یافته و در هر اداره و ارگان، توسط رابطین انجام شود.

مهدوی اضافه کرد: زبان اشاره در زندگی ما و در مجموعه حاکمیتی قدیم کاربرد داشته و علامت پیروزی V از جمله آنهاست که در دوران جنگ  و پیروزی معمولا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

فرماندار تبریز تاکید کرد: باید زبان اشاره را برای ۳۰ هزار نفر از شهروندان ناشنوا در آذربایجان شرقی تسهیل داده و در بدنه جامعه تبیین نماییم.

فارغ از میز خدمت به فکر ناشنوایان باشیم

سخنگوی شبکه ناشنوایان ایران نیز گفت: با همه کمبودها و نبود امکانات و زیرساخت ها، ناشنوایان در همه میادین خوش درخشیده اند.

علی رمضانی افزود: مشکلات زیاد است و انتقاد نکردن از مشکلات و مسئولان نشان می دهد که صبر عزیزان ناشنوا بسیار است.

وی از مسئولان تقاضا کرد که بیشتر به فکر ناشنوایان باشند و اضافه کرد: زیرا میز خدمت کوتاه مدت بوده و با قلب تان صدای معنی دار سکوت آنها را بشنوید تا محیط شهری برای معلولان بهینه سازی گردد.

وی تاکید کرد: همگی باید در کنار سازمان بهزیستی باشند تا به سوی حل مشکلات حرکت کنیم تا صدای سکوت ناشنوایان در کشورمان طنین انداز شود.

مردم باید در حل مشکلات شهری، به میدان بیایند

شهردار تبریز نیز بحث معلولیت در حوزه نودوستی را برای همگان مورد توجه قرار داد و گفت: قسمتی از مشکلات ما به خاطر این است که دنبال یافتن مسئول مستقیم هستیم اما از اصل توجه جامعه به مشکلات جامعه از جمله معلولان غافل شده ایم.

ایرج شهین باهر افزود: در تمام کشورها، مردم بزرگترین مشکلات جامعه را حل کرده اند و مردم ما نیز باید پای کار آمده و در حل و فصل مشکلات موجود سهیم باشند تا به عنوان شهروند، نقش اساسی خود را به درستی ایفا کنند.

شهردار تبریز اضافه کرد: برای شهروندان معلول، آسانسور پل عابر پیاده را تعبیه می کنیم اما متاسفانه افراد سالم در کمترین زمان به تخریب آنها می پردازند که باید در افزایش فرهنگ سازی این حوزه تلاش شود.

در ادامه این مراسم، برنامه های شاد هنری اجرا شد و از افتخارآفرینان ناشنوا در حوزه های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

 در پایان این همایش مسعود پزشکیان،سعید نیکوخصلت و ایرج شهین باهر  اعضای افتخاری کانون ناشنوایان شناخته شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز