خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

ایجاد فرصت‌های نسبی برای بازگشت جمعیت مهاجر به شهرستان چاراویماق ضروری است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۱۱۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ایجاد فرصت‌های نسبی برای بازگشت جمعیت مهاجر به شهرستان چاراویماق، گفت: کاهش روال‌های اداری برای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در این شهرستان باید در دستور کار مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد رحمتی در جلسه شورای اداری شهرستان چاراویماق، از فاصله فاحش سطح برخورداری این شهرستان از راه‌های روستایی نسبت به میانگین استانی انتقاد کرد و خواستار ارائه توضیح از سوی مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان در این زمینه شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش معادن چاراویماق، ایجاد صنایع فراوری معادن را برای جلوگیری از خام‌فروشی در این منطقه ضروری دانست.

رحمتی همچنین راه‌اندازی شهرک صنعتی ورقه را یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان برای جذب سرمایه‌گذار و به دنبال آن، بازگشت جمعیت مهاجر به شهرستان خواند و یادآور شد: با توجه به موقعیت بسیار مناسب اقتصادی این شهرک، راه‌اندازی آن گامی بلند برای توسعه شهرستان خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص فعالیت‌های معدنی نیز گفت: طبق قانون ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در داخل محوطه معدن بلامانع است؛ لذا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید در جذب سرمایه‌گذاران بخش معدن این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

فرماندار چاراویماق نیز در این نشست با بیان اینکه این شهرستان از نظر برخورداری از امکانات در سطح پایینی قرار دارد، افزود: هنوز هم آبرسانی به ۴۰ روستای شهرستان با تانکر صورت می گیرد و از ١٨٩مدرسه، دانش‌آموزان ۹۵ مدرسه در کانکس درس می‌خوانند.

صابر تقویمی با اشاره به مشکلات اجرای طرح‌های عمرانی در این شهرستان، گفت: با وجود برگزاری مناقصه در طرح‌های مختلف عمرانی، پیمانکاران رغبتی به اجرای این طرح‌ها نشان نمی‌دهند که لازم است در پرداخت هزینه ها به پیمانکاران مشوق های مالی در نظر گرفته شود.

وی به روند طولانی احداث جاده میاندوآب به چاراویماق و سرچم اشاره کرد وافزود: این جاده با گذشت ۲۶ سال از آغاز ساخت آن هنوزبه بهره برداری نرسیده؛ این در حالی است که می تواند یکی از عوامل مهم برای توسعه و پیشرفت شهرستان باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در سفر به شهرستان چاراویماق، در روستای پیرسقا حضور یافت و از پل در حال احداث و کمپ گردشگری این روستا بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز