خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تبریز:

مسئولان برای تکمیل مقبره الشعرا همت کنند / وضعیت فعلی مقبره الشعرا مایه آبروریزی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۷۴۳

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مسئولان امر برای تکمیل عملیات اجرایی مقبره الشعرا همت کنند.

به گزارش ایلنا، کریم صادق زاده در خصوص وضعیت مقبره الشعرا گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر کار ساماندهی و گسترش محوطه این مکان گردشگری از سوی شهرداری منطقه ۱۰ تبریز آغاز شده، ولی به دلیل کمبود بودجه، روند اجرایی آن از پیشرفت خوبی برخوردار نشده است.

صادق زاده تبریزی با بیان اینکه «مقبره الشعرا»، میراث فرهنگی و ملی کشور بوده و تنها متعلق به تبریز نیست، خاطر نشان کرد: این مکان فرهنگی و گردشگری هر سال بیشترین تعداد گردشگران داخلی و خارجی تبریز را به خود جذب می کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت تاسف بار این پروژه برای تبریز و آذربایجان شرقی مایه آبروریزی شده است گفت: مقبره‌الشعراء تبریز مدفن بیش از 400 شاعر و نامی است که طی سالیان همواره مورد توجه گردشگران بوده است، اما در سال‌های اخیر این بنای فرهنگی با شرایط نامناسبی دست و پنجه نرم می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: طی روزهای گذشته نیز تصاویری از نابسامانی این مقبره در فضای مجازی دست به دست می‌شد که بیش از همه چیز مغفول ماندن این بنای ارزشمند را یادآور شده و داغی سوزان بر دل‌های فرهنگ‌ دوستان این سرزمین می‌گذاشت.

وی افزود: پروژه باز آفرینی مجموعه تاریخی مقبره الشعرا تبریز از سال ۱۳۸۳ شروع شده و قرار بود همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی افتتاح شود، همچنان در حال اجراست.

صادقزاده همچنین خاطر نشان کرد: متولیان توسعه و بازسازی مقبره الشعرای تبریز باید فکری به حال این پروژه که جزوی از افتخارات و شناسنامه ایران الامی و تبریز قهرمان است بکنند چراکه وضعیت موجود فقط مایه شرمساری است و انتقادات گسترده ای را در محافل مختلف بهمراه دارد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز در پایان گفت: بنده به‌عنوان منتخب مردم در شورای اسلامی شهر تبریز تا حصول نتیجه و اتمام این پروژه پیگیر موضوع خواهم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز