خبرگزاری کار ایران

خطیب جمعه تبریز:

سبک‌های نامناسب عزاداری در شأن جامعه اسلامی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۱۳۶

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شاعران و مداحان مجالس مذهبی باید از مدح و تمجیدهای بی‌معنا و از به کارگیری آهنگ ها و سبک های نامناسب در هیأت های عزاداری خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در یازدهمین سوگواره بغض واژه، عنوان داشت: عرصه شعر و هنر بهترین زبان برای انتقال معارف انقلاب اسلامی به جامعه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه به جز قدرت عشق به اباعبدالله الحسین(ع) هیچ نیرویی قادر به گردآوری هزاران جوان در یک تشکیلات نیست، خاطرنشان کرد: چندین هزار جوان بدون دعوت نامه و بدون تبلیغات در دهه نخست ماه محرم گردهم می آیند و در عزای حسینی شرکت می‌کنند که این نشان از قدرت عشق این امام معصوم(ع) در دل هاست.

وی در ادامه خطاب به شاعران آیینی استان اظهار کرد: شاعران نباید با اشعار خود وحدت امت اسلامی را که به واسطه تدابیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به وجود آمده، به هم زده و سرمنشاء اختلافات میان مسلمانان شوند.

امام جمعه تبریز افزود: شاعران و مداحان همچنین باید از مدح و تمجیدهای بی معنا بپرهیزند و از به کارگیری آهنگ ها و سبک های نامناسب در هیأت های عزاداری خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حوزه هنری استان به دلیل برگزاری سلسله برنامه های بغض عاشورایی اظهار کرد: برنامه های حوزه هنری در راستای عزاداری اباعبداله الحسین (ع) قابل تقدیر و شایسته است.

گفتنی است دوازدهمین سوگواره هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» با حضور ۱۰۰ هنرمند از استان های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در مجموعه هنری مهر و ماه پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز