خبرگزاری کار ایران

معاون هواشناسی استان خبر داد:

کاهش دمای 4 تا 8 درجه ای هوای آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۰۹۸

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: امروز و فردا ناپایداری جوی در استان افزایش و دمای هوا ۴ تا ۸ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، محمد اشجعی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، عنوان داشت: طبق نقشه‌های پیش‌یابی  هواشناسی این ناپایداری موجب نفوذ و تقویت زبانه پرفشار خزری، گذر امواج کم ارتفاع تراز میانی جو و پدیده شرایط فصلی و محلی می شود.

وی افزود: این شرایط موجب وزش تندبادهای لحظه ای ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت، بارش باران گاهی به صورت رگبار، غرش آذرخش، احتمال برخورد صاعقه و بروز پدیده مه در ارسباران می شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در اثر این پدیده احتمال سقوط اشیا، آسیب به دکل های مخابراتی و خطوط انتقال نیرو، آسیب دیدن محصولات کشاورزی، آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب وجود دارد.

اشجعی، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستا‌ن‌های میانه و ملکان با ۳۳ درجه و سراب، بستان آباد و چاراویماق با ۱۱ درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای استان بودند.

وی گفت: در این مدت دمای تبریز در گرم ترین زمان به ۳۱ و در خنک ترین زمان به ۱۸ درجه سانتیگراد رسید و دمای کنونی آن ۲۰ درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت( ۱۱صبح) حدود ۳ درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

اشجعی، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه ارسباران بارش باران گزارش شده است، افزود: در این مدت بیشترین بارش در استان از شهرستان ورزقان به میزان ۲۵.۸ میلی متر گزارش شده است و کلیبر با ۱۵.۱ میلی متر، شبستر با ۷ و اهر با ۵.۷ میلی متر به ترتیب در رده های بعدی بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز