خبرگزاری کار ایران

۲۱ و ۲۲ شهریور ؛

جشنواره «انگور و دوشاب» در تفرجگاه عینالی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۵۶۹

در راستای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری تفرجگاه عینالی به منظور معرفی قابلیت‌های گردشگری شهرستان‌های توریستی آذربایجان‌شرقی، «جشنواره انگور و دوشاب ملکان» ۲۱ و ۲۲ شهریورماه ۹۸ در این تفرجگاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، قهرمان امامی معاون اداری و مالی سازمان توسعه و عمران عون بن علی با بیان اینکه عینالی محلی برای آئین‌های شهرستان‌های استان است، عنوان داشت: با توسعه رفاهی و تفریحی، عینالی به عنوان یک تفرجگاه کشوری، بستری مناسب برای معرفی داشته‌های شهرستان‌های استان است.

امامی با اشاره به برگزاری جشنواره انگور ملکان اظهار داشت: برگزاری این جشنواره فرصتی برای شناسایی توانمندی های اقتصادی شهرستان ملکان است که به عنوان قطب انگور و کشمش استان مطرح است.

وی با بیان اینکه قبلا نیز این سازمان برای اجرای جشنواره ها و مراسم های سایر شهرها در تفرجگاه عینالی اعلام آمادگی کرده است، افزود: استارت برگزاری آیین‌های بومی و محلی استان در عینالی زده شده که برپایی جشنواره انگور و دوشاب ملکان در همین راستا خواهد بود.

معاون اداری و مالی سازمان توسعه و عمران عون بن علی افزود: آماده همکاری برای برگزاری جشنواره زعفران مرند در آذرماه هستیم و اعتقاد داریم این حرکت به علت وجود گردشگران خارج از استان و حتی گردشگران خارجی در جهت توسعه اقتصادی استان و به تبع آن رشد اقتصادی و نیز ارتقای تولید ناخالص ملی منطقه و استان می تواند موثر باشد.

حسن علیوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکان نیز با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره انگور و پنجمین جشنواره دوشاب، خاطرنشان کرد : هدف اصلی از برگزاری این جشنواره در تبریز معرفی و شناساندن انگور و فرآورده های این محصول سالم به هموطنان عزیز است که به همت جهاد کشاورزی و فرمانداری ملکان و همکاری سازمان عون بن علی شهرداری تبریز و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ۲۱ و ۲۲ شهریورماه ۹۸ برگزار می شود.

علیوند افزود: شهرستان ملکان با داشتن ۱۲ هزار هکتار باغ انگور از لحاظ کیفیت رتبه اول کشوری و از لحاظ کمیت با ۲۶۰ هزار تن عنوان سوم کشوری را به خود اختصاص داده است و در این جشنواره انگور و فرآورده های آن همچون برگ مو، سرکه، انواع کشمش خشک، انواع دوشاب و نحوه تولید آن به معرض نمایش و فروش گذاشته می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز