خبرگزاری کار ایران

فردا برگزار می شود ؛

دومین سوگواره « بغض صحنه » در تبریز به مناسبت ایام محرم

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۸۰۲

معاون فرهنگی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: دومین سوگواره هنرهای نمایشی «بغض صحنه» به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، جواد کریم‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران عنوان داشت: این سوگواره از سلسله برنامه‌های سوگواره ادبی هنری «بغض عاشورایی» حوزه هنری استان است که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ۱۳ و ۱۴ شهریور ساعت ۱۸ در محل پیاده راه ارک برگزار می شود.  

وی با بیان اینکه شبیه‌خوانی و تعزیه از ریشه‌دارترین هنرهای نمایشی در کشور است، خاطرنشان کرد: این سوگواره با هدف بزرگداشت مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، حفظ و صیانت از فرهنگ و مکتب عاشورا به زبان گویای هنر، ترویج شعائر حسینی و بازسازی مصائب شهادت امام حسین(ع) و اسارت اهل بیتش بر اساس مقاتل معتبر برای دومین سال متوالی برگزار می‌شود.  

 معاون فرهنگی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی یادآوری کرد: تبیین و ترویج هنر دینی و سوق دادن هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی در جهت تولید آثار هنری با مفاهیم عاشورایی از دیگر اهداف برگزاری این سوگواری است.  

کریم نژاد، ادامه داد: دومین سوگواره بغض صحنه با «دمام زنی» گروه مهاجران جنگ تحمیلی تبریز آغاز و در ادامه با اجرای ۴ مجلس با عناوین توبه حر، امان نامه، ماجرای وهب نصرانی و وداع بین ۲ برادر توسط هیات شبیه خوانان مکتب الزهرا (س) باسمنج و پرده خوانی و نقالی مرشد علی مداحی برگزار می‌شود.  

وی افزود: این سوگواره نمایشی به همت واحد هنرهای نمایش حوزه هنری استان و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و کانون بسیج هنرمندان شهرستان تبریز برگزار می‌شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز