خبرگزاری کار ایران

احیای ۱۶ معدن در آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۲۱۳

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۴ معدن زغال سنگ و ۲ معدن سرب و روی در استان احیا و فعال می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهرانگیز رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به جزئیات تعداد معادن استان، عنوان داشت: این معادن کوچک مقیاس در چاراویماق، کلیبر، مراغه و ملکان متمرکز بوده و برای احیا، فعال سازی و توسعه به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مجری طرح معرفی شده است.

وی افزود: انجام مراحل اکتشافی و فعالسازی این معادن و احداث واحد فرآوری موجب ایجاد ارزش افزوده بیشتر و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تجمیع معادن کوچک و ایجاد یک واحد فرآوری برای آنها، خرید تضمینی محصول از سرمایه‌پذیر، توجیه اقتصادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای معادن تجمیع شده و توسعه و فعال‌سازی معادن کوچک با استفاده از توان و سرمایه بخش خصوصی از اهداف طرح احیای معادن کوچک است.

رحمانی، حمایت مالی و اعطای تسهیلات دولتی به سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر، توجیه اقتصادی برای فعال‌سازی معادن کوچک و کم‌عیار و توسعه و اجرایی کردن واحد فرآوری سیار برای معادن کوچک و کم‌عیار را از دیگر مزیت های این طرح اعلام کرد.

گفتنی است طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس با هدف استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی، افزایش تولید مواد معدنی، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه ‌یافته توسط وزارت صنعت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حال اجراست.

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برای اجرای این طرح فعالیت خود را در ۴ حوزه بسیج کمک‌های دولت برای راه‌اندازی طرح، شناسایی سرمایه‌گذاران، شناسایی سرمایه‌پذیران و همکاری با انجمن‌ها و تشکل‌ها متمرکز کرده است.

شایان ذکر است آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از مناطق غنی معدنی کشور با بیش از ۱۱۲ اندیس و ۱۲۷ کانسار شناسایی شده زمینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است که تعداد کارکنان شاغل در معادن استان و ظرفیت استخراج اسمی آنها به ترتیب ۱۱ هزار و ۹۹۸ شاغل و ۴۳.۷ میلیون تن در سال است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز