خبرگزاری کار ایران

در دومین روز از هفته دولت؛

موزه فوتبال آذربایجان فردا افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۴۶۱

شهردار تبریز گفت: موزه فوتبال آذربایجان فردا یک شنبه در دومین روز از هفته دولت و با حضور پیشکسوتان فوتبال و چهره های تاثیرگذار فوتبال تبریز در عرصه های ملی و بین المللی افتتاح می شود.

به گزارش ایلنا، ایرج شهین باهر با اعلام این خبر اظهار داشت: موزه فوتبال آذربایجان توسط شهرداری منطقه ۲ تبریز از شهرک امام به ابتدای شهرک زعفرانیه در ۷۰۰ متر زیربنا منتقل شده و کارهای اجرایی این موزه به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

وی افزود: این موزه فردا یک‌شنبه با حضور ورزشکاران، فوتبالیست‌ها، پیشکسوتان فوتبال و چهره‌های تاثیرگذار فوتبال تبریز در عرصه‌های ملی و بین المللی به بهره‌برداری می رسد.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه این موزه اولین موزه تخصصی فوتبال در ایران است، گفت: این موزه متشکل از آثار و تصاویر یک قرن گذشته فوتبال تبریز و باشگاه تراکتورسازی بوده که در محل جدید خود در شهرک زعفرانیه افتتاح می شود.

ایرج شهین باهر ابراز داشت: این موزه از نظر موقعیت، شرایط بسیار بهتری نسبت به محل قبلی دارد. ساختمان قبلی موزه فوتبال در پارک بانوان شهرک امام (ره) واقع شده بود که چندان در معرض دید و دسترس علاقه مندان نبود اما ساختمان جدید در محلی واقع شده که دسترسی به آن آسان تر است و کاملا در معرض دید شهروندان و گردشگران قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز قدم های مهمی برای تجهیز موزه فوتبال آذربایجان برداشته است، ادامه داد: اقلامی برای این موزه تهیه شده و بازهم تهیه خواهد شد. شهرداری تبریز با ایجاد و تجهیز این موزه تلاش کرده تا جوانان و شهروندان را با پیشینه فوتبال تبریز آشنا سازد و این مکان می تواند ظرفیت مهم گردشگری برای تبریز باشد و اولینی دیگر برای این شهر اضافه شود.

شهردار تبریز همچنین به اهمیت توجه به حوزه جوانان نیز اشاره داشت و گفت: ورزش تاثیر بالایی روی جوانان دارد و می تواند آنها را از بسیاری ناهنجاری ها دور سازد، برای همین منظور توجه به ورزش ضروری است.

 این موزه در سه طبقه احداث شده است؛ تندیس، اسناد و تصاویر تاریخی، وسایل و لوازم فوتبال، دانستنی هایی در مورد فوتبال تبریز، باشگاه های قدیمی و تصاویری از بزرگان و بنیانگذاران فوتبال تبریز از سال ۱۲۹۶ تاکنون در این مکان به نمایش گذاشته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز