خبرگزاری کار ایران

برنامه اجراهای سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۴۵۹

برنامه اجراهای سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در سه بخش خیابانی، صحنه‌ای و آیینی سنتی توسط دبیرخانه این جشنواره منتشر شد.

به گزارش ایلنا، سیزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران با هدف اشاعه هنر تئاتر و تقویت آن، رشد فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی و بهره‌برداری از این دستاوردها برای ترویج گردشگری و ایجاد اشتغال از بیست و ششم تا بیست و‌نهم مرداد ماه سال ١٣٩٨ توسط انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و انجمن هنرهای نمایشی استان در شهرستان اهر در حال برگزاری است.

این جشنواره در محورهای ارسباران در تاریخ، وقایع، شخصیت های تاریخی و مذهبی، آداب و سنن، رونق تولید (تولید و اشتغال با کالای ایرانی)، فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ و سنن بومی و محلی، کودکان کار و خیابان، اخلاق و دین مداری، جهان عاری از جنگ و تروریسم، کتاب و کتاب خوانی، محیط زیست، اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقاء سلامت و مصرف صحیح نعمت های خداوندی (آب، برق، گاز) برگزار می‌شود.
 
معرفی ارسباران در گذر تاریخ، شخصیت‌های تاثیرگذار ارسباران در تاریخ، آداب و رسوم ارسباران و ارسباران و دنیای مدرن به عنوان موضوع های ویژه این جشنواره بوده و آثار تولید شده با این موضوعات مورد حمایت ویژه جشنواره قرار می‌گیرد.
 
این جشنواره شامل بخش های آیینی و سنتی، صحنه ای، فضای باز (خیابانی، کاربردی، محیطی) بوده که در بخش آیینی و سنتی، نمایش‌هایی با نگاه خلاقانه به آیین‌ها و سنن اقوام مختلف ایران اسلامی، براساس فرهنگ بومی و محلی، خرده فرهنگ‌ها و بازی های محلی اجرا می شوند.
 
ارسباران نام یکی از مناطق تاریخی و توسعه‌پذیر آذربایجان‌شرقی بوده که تابستان هر سال میزبان گروه‌های مختلف تئاتر کشور می‌شود.
 
مجمع تئاتری های ایران هر ساله در این منطقه در قالب جشنواره تئاترهای کوتاه ارسباران تشکیل شده و هنرمندان تئاتر ایران در بخش رقابتی و غیررقابتی به اجرای نمایش در مناطق مختلف شهرستان اهر که مرکز منطقه ارسباران است، می‌پردازند.
 
این جشنواره در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و آیینی سنتی با اجرای ٢٨ نمایش از ١٣ استان ایران از روز بیست و ششم تا بیست ونهم  مردادماه سال جاری به دبیری عباس خلیفه لو در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز