خبرگزاری کار ایران

معدوم سازی ۸.۵ تن تخم مرغ فاسد در آذرشهر آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۰۵۵

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد: ۸.۵ تن تخم مرغ فاسد و غیربهداشتی با بار میکروبی بالا، پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع قضایی در شهرستان آذرشهر معدوم‌سازی شد.

به گزارش ایلنا، امیرحسین بهداد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بازرسی ها در تمامی نقاط استان با جدیت پیگیری میشود عنوان داشت: در بازرسی‌های به عمل آمده توسط بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان آذرشهر، هشت و نیم تن تخم مرغ غیربهداشتی، غیر مجاز و فاسد در یکی از انبارهای این شهرستان کشف و ضبط شد که پس از اخذ حکم قضایی معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه این واحد متخلف در نظر داشت تخم مرغ های فاسد را وارد چرخه مصرف انسانی کند، یادآور شد: دامپزشکی در زمینه تامین مواد غذایی سالم با جدیت عمل می کند و متخلفان با تشکیل پرونده جهت صدور حکم تحویل مراجع قضائی شده اند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی خطاب به مردم توصیه کرد تخم مرغ های دارای تاریخ تولید و انقضاء درج شده برروی پوسته (تخم مرغ های هویت دار) را از فروشگاه های معتبر تهیه کرده و از خرید تخم مرغ از دست فروش ها خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه شستن تخم مرغ قبل از قرار دادن در یخچال موجب ورود میکروارگانیسم ها به داخل آن می شود، خاطرنشان کرد: مردم توجه کنند که مخلوط شدن زرده و سفیده و استشمام بوی تعفن محتویات از علائم تخم مرغ فاسد و تاریخ منقضی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز