خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد:

تمایل سازمان استاندارد برای همکاری بیشتر با بخش خصوصی آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۶۱۸

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در خصوص همکاری بهتر و بیشتر دستگاه دولتی و بخش خصوصی،گفت: ما تمایل داریم بخش خصوصی به کمک سازمان استاندارد بیاید تا همکاری بیشتری و بهتری داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، جلسه شورای استاندارد استان به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی استان برگزار شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه گام‌های مثبتی در حل بسیاری از مشکلات صنعتگران برداشته شده است اظهار داشت: در قانون جدید سازمان استاندارد که در پایان 96 ابلاغ شد، هم نگاه درونی و هم نگاه بیرونی داریم تا محصول با کیفیت از تولیدکنندگان ایرانی در داخل کشور و دنیا عرضه شود.

نیره پیروزبخت با تاکید بر اینکه این قانون مربوط به یک سازمان نیست و همه نهادهای دولتی و خصوصی باید همکار سازمان استاندارد باشند افزود: ما تمایل داریم بخش خصوصی به کمک سازمان استاندارد بیاید و همکاری بیشتری داشته‌باشیم تا بتوانیم بطور احسن خدمات بهتری را ارائه دهیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با انتقاد از اینکه با دستگاه‌های حاکمیتی در حوزه استاندارد، تولید، واردات و صادرات هماهنگی لازم را انجام می‌دهیم  ولی در اجرا، زیرمجموعه این نهادها به تفاهم‌ها عمل نکرده و بخشی‌نگری می‌کنند، ابراز داشت: بخشی‌نگری و تعصب به سازمانِ خود، در دستگاه‌ها زیاد است و به سختی هماهنگی با سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شود که یکی از مشکلات عمده ما در این زمینه است.

وی با بیان اینکه با همه دستگاه‌های حوزه تجارت، جلسه هماهنگی تشکیل دادیم تا در حداقل زمان رسیدگی به فعالیت‌های مرتبط با واحدهای تولیدی در جهت صادرات و واردات صورت گیرد، خاطر‌نشان کرد: با وزارت جهاد، وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد هماهنگ شدیم که فرآیند یکسانِ نمونه‌برداری و آزمایشات اجرایی شود و خروجی یکسانی داشته باشیم تا قانون بهتر اجرا شود.

پیروزبخت با اشاره به اینکه هنوز در ادارات این امر جا نیافتاده و هم سامانه‌ها به هم وصل نیستند، گفت: رئیس جمهور در یکی از جلسات هیئت دولت تاکید کردند که سامانه دستگاه‌ها به هم وصل شوند تا مشکلات صنعتگران و تجار در این زمینه حل شود که تا پایان سال اتفاق خوشایندی در کشور در این زمینه رخ می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز