خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

نباید به وضعیت کنونی دریاچه ارومیه اعتماد کرد/ نخواستیم برخورد با مدیران کم کار در قبال دریاچه رسانه‌ای شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۰۲۰

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه ضمن تشریح آخرین وضیعت این دریاچه گفت: نباید به وضعیت کنونی دریاچه ارومیه اعتماد کرد.

مسعود تجریشی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در سفر به تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضیعت دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه به طور کامل احیا نشده و نباید به وضیعت کنونی دریاچه اعتماد کرد.

 وی در مورد سیل های اخیر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: سیل‌های اخیر حدود ۱.۵ میلیارد متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه کرده است که برای احیای کامل این دریاچه چهار میلیارد متر مکعب آب باید وارد دریاچه شود که پیش‌بینی آن است که تا سال ۱۴۰۲ دریاچه ارومیه بطور کامل احیا شود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در مورد همکاری این ستاد با دانشگاه تبریز اظهار داشت: دانشگاه تبریز از آغاز بکار ستاد احیای دریاچه ارومیه  همواره در کنار این ستاد بوده و کارهای پایش و مطالعاتی دریاچه ارومیه بدون کمک دانشگاه تبریز مقدور نبود.

نباید به وضعیت کنونی دریاچه ارومیه اعتماد کرد/ نخواستیم برخورد با مدیران کم کار در قبال دریاچه رسانه‌ای شود

تجریشی در رابطه با عدم همکاری برخی مدیران دستگاه های اجرایی استان با ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: گزارش‌‌هایی از سوی ستاد احیا به ریاست محترم جمهور و دکتر عیسی کلانتری از کم کاری چند تن از مدیران در قبال دریاچه ارومیه ارائه شده است که توسط رئیس‌جمهور و مسئولان مربوطه در کشور با این افراد برخورد شده‌ اما بنا به برخی دلایل از رسانه‌ای شدن این موضوعات خودداری کردیم.

وی در مورد وضیعت پروژه های اجرایی ستاد احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های بودجه در کشور و حال نسبتا خوب دریاچه ارومیه و کاهش ۴۰ درصدی بودجه، نامه نگاری‌هایی با ریاست محترم‌جمهور و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است که طی هفته‌های آتی آقای جهانگیری و نمایندگان سازمان برنامه بودجه جهت بازدید میدانی از وضعیت دریاچه به ارومیه سفر خواهند کرد و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

تجریشی در پایان در مورد بودجه مورد نیاز دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۸ گفت: ما برای سال جاری چهار بسته طراحی کردیم؛ هزینه هایی که ضروری هستند و باید برای‌شان تامین مالی انجام گیرد که مجموع این بسته ها هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. سال گذشته توافقی که با سازمان برنامه بودجه انجام شده بود از هزار و ۲۰۰ میلیارد مصوب شده، ۵۰۸ میلیارد تخصیص‌یافت و بودجه امسال به برگزاری نشست های تخصصی و پیگیری ما مسئولان ستاد و شخص رئیس جمهور بستگی دارد.

انتهای پیام/
مرتضی فرضی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز