خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:

ضرورت استفاده از نظرات نخبگان در حوزه مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۹۴۰

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مشکل اعتیاد، علت‌های پیچیده‌ای دارد و راه‌حل‌های آن هم باید چندوجهی باشد، افزود: باید از راهکارهای علمی و تجربه‌شده کشورهای دیگر و نظرات نخبگان دانشگاهی و روان‌شناسان در راستای حل این معضل استفاده شود.

به گزارش ایلنا،محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، بر تشکیل اتاق فکر نخبگان و صاحب‌نظران در این حوزه تأکید کرد و گفت: اکنون یک شناخت دقیق نسبت به مسأله اعتیاد ایجاد شده است و باید از روش‌های علمی و تجربه‌شده موفق در این عرصه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه معضل اعتیاد، هم علت و هم معلول برخی آسیب‌های اجتماعی است، افزود: اعتیاد یک مسأله ساده نیست که بتوان در یک روند خطی آن را بررسی کرد و علت‌های پیچیده‌ای دارد؛ بنابراین راه‌حل‌های آن هم باید چندوجهی باشد.

پورمحمدی با بیان اینکه اعتیاد یک آسیب کلان است، اما در محیط‌های مختلف می‌تواند راه‌حل‌های متفاوت داشته باشد، گفت: اگر بتوانیم یک محیط کوچک را به کار گرفتن همه تدابیر سالم‌سازی کنیم می‌توانیم از این تجربه موفق در سطح وسیع‌تری استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش مطالعاتی منطقه ترلان دره‌سی تبریز از نظر معضلات اجتماعی، خاطرنشان کرد: بافت این منطقه به نحوی است که زمینه بزه را فراهم می‌کند؛ بنابراین سامان‌دهی ین منطقه فارغ از مسأله اعتیاد و معضلات اجتماعی، باید جزو اولویت‌های شهرداری باشد.

 

وی با بیان اینکه توانمندی مالی دولت برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی کافی نیست، افزود: زمان آن است که خیران بخش‌های مختلف وارد این عرصه شوند که به این منظور باید آگاه‌سازی و توجیه خیران در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد.

 

پورمحمدی همچنین با تأکید بر برخورد قاطع نیروی انتظامی با هرگونه توزیع و خرید و فروش مواد مخدر، گفت: البته اقدامات پلیسی در این زمینه کافی نیست و اگر نتوانیم زمینه بازگشت معتادان به دامن جامعه را فراهم کنیم این اقدامات موثر نخواهد بود.

 

بهروز مهدوی، ‌دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه با بیان اینکه 130 محله پرخطر در استان وجود دارد، گفت: ضروری است ‌در هر شهرستان یک محله پرخطر شناسایی و برای سامان‌دهی آن برنامه‌ریزی شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز