خبرگزاری کار ایران

شهاب الدین بیمقدار در نشست خبری مطرح کرد:

برخی مسئولان مثل آدامس به صندلی خود چسبیده‌اند/ در صورت عدم تصویب FATF انتقالات مالی باید در چمدان انجام می‌شد/ ماشین‌سازی تبریز باید به مردم واگذار شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۹۴۵

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیستند، گفت: برخی مسئولان مثل آدامس به صندلی خود چسبیده‌اند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از تبریز، شهاب الدین بیمقدار شامگاه چهارشنبه در نشست‌خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اصلی ترین وظایف نمایندگان مجلس به عنوان نماینده مردم در نهاد قانونگذاری کشور گفت: متاسفانه مجلس فعلی نقش نظارتی بسیار ضعیفی داشته و بسیاری از نمایندگان نقش نظارتی خود را به دخالت در انتصابات می‌دانند.

وی با اشاره به تلاش خود در تاسیس فراکسیون ترک زبانان مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: متاسفانه برخی از نمایندگان همراهی نکردند و در نتیجه آن چنان که باید و شاید نتوانستیم اهداف فراکسیون ترک زبانان مجلس را پیش ببریم.

وی با تاکید بر اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی در کشور و لزوم اهتمام جدی دولتمردان به این مهم ابراز کرد: اجرای این اصل یکی از مطالبات جدی و بحق مردم است و به تلاش‌های خود تا زمینه عملیاتی شدن کامل آن ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: نتیجه پیگیری های ما و برخی از همکاران محترم ترک زبان در این خصوص باعث شد که شاهد ایجاد واحد آموزش زبان و ادبیات ترکی در دانشگاه‌های تبریز و ارومیه باشیم.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از منتقدین تاسیس فراکسیون ترک زبانان در مجلس اظهار کرد: افرادی که از ما انتقاد می‌کنند باید بدانند که خواسته ما اصل مصرح در قانون اساسی است و کسی حق ندارد به خاطر این مسئله به ما مارک سیاسی بزند.

بیمقدار در ادامه سخنان خود به تاسیس فراکسیون حمایت از صنعت قطعه سازی در کشور اشاره کرد و گفت: این صنعت باید بیش از پیش مورد توجه دولتمردان و فعالین بخش خصوصی قرار بگیرد.

بیمقدار در ادامه سخنان خود از تمایل خویش برای حضور و فعالیت در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و عنوان کرد: به جرات اعلام می‌کنم که در انتخابات کمیسیون ها هیچ دخالتی نکرده و با هیچ یک از نمایندگان لابی نکردم که نتیجه آن منجر به حضور بنده در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شد.

وی با بیان اینکه فراکسیون امید عملکرد بسیار ضعیفی دارند، عنوان کرد: نارضایتی خودم را از این موضوع به شخص آقای عارف رئیس این کمیسیون اعلام کردم و معتقد هستم که باید این فراکسیون نقش بسیار موثر و بهتری در تمامی موضوعات داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبل از انتخابات با خداوند عهد بستم که اگر در این حوزه موفق شوم تمامی تلاش خود را معطوف به گسترش کارآفرینی در کشور خواهم کرد.

بیمقدار از نبود کتابی تحت عنوان مستند آذربایجان در استان انتقاد کرد و از اصحاب رسانه خواست که پیگیر این موضوع از نهادهای مربوطه همچون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باشند.

وی به تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و ادامه داد: دولت، اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده ولی کافی نیست؛ بی‌توجهی به این مهم، نابودی اقتصاد کشور و مهاجرت بیش از ۱۴ میلیون نفر از مردم استان‌های مختلف کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی از مخالفت خود با تصویب و اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در کشور خبر داد و عنوان کرد: اجرای این قانون، معایب و محاسنی دارد ولی معتقدم بسیاری از مسئولان، مثل یک آدامس بادکرده به صندلی مسئولیت خود چسبیده‌اند.

بیمقدار رفع مشکلات اقتصادی کشور را نیازمند وحدت و همفکری تمامی مسئولان و گروه‌های مختلف سیاسی عنوان کرد و گفت: تحریم‌ها را بی‌اثر در اقتصاد کشور نمی‌دانم و می‌توانیم در صورت ایجاد وحدت در کشور و اتخاذ تصمیم‌های مناسب توسط سران کشور به راحتی از این بحران عبور کنیم.

وی تصریح کرد: باید به لبخند دنیا، واکنش معقولی داشته و برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور در این وضعیت اسفناک اقتصادی کشور تلاش کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد آخرین اقدامات مجلس برای رفع حصر گفت: آقای روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی باید به این موضوع، یکبار برای همیشه پایان دهد و معتقدم که باید علاوه بر محصورین، تمامی زندانیان سیاسی آزاد شوند.

 بیمقدار در واکنش به سئوال خبرنگار ایلنا با توجه به این که اکثر نمایندگان مجلس بازنشسته هستند، آیا پارلمان نشینان نیز مشمول این قانون خواهند شد یا خیر گفت: فعلا هیچ طرح و مصوبه ای در این باره مطرح نشده است و قاطعانه می‌گویم خیر نمایندگی مجلس کار دولتی نیست و از بودجه دولت حقوقی دریافت نمی‌کنند که مشمول این قانون شوند.

این نماینده مجلس در پاسخ به سئوال دیگر ایلنا درباره فعالیت‌های خویش در خارج از محدوده حوزه انتخابیه اظهار داشت: من از اول قول بر کار آفرین و حمایت از کارآفرینان داده بودم و برای حمایت از کار آفرینان شهرستان ها و حمایت از آنها سفرهایی خارج از محدوده حوزه انتخابیه انجام داده ام.

وی در پاسخ به سئوال و انتقاد یکی از خبرنگاران در مورد واگذاری غیرقانونی و غلط مجموعه ماشین سازی تبریز اظهار کرد: رئیس سازمان خصوصی سازی باید در این زمینه پاسخگو باشد ولی معتقد بوده و هستم که این مجموعه باید به مردم واگذار شود.

بیمقدار در جواب یکی دیگر از اصحاب رسانه مبنی بر اینکه آیا تصویب FATF منجر به تضعیف نهادهایی همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می شود یا خیر گفت: سپاه یکی از ارگان های اصلی و موثر کشور است و چنین نیست که FATF بتواند منجر به تضعیف این نهاد شود ولی مردم باید بدانند که در صورت عدم همکاری ایران با دنیا و تلاش برای تصویب FATF، کوچکترین بانک‌های جهانی نیز نمی‌توانند مبادله ای با ما داشته باشند و تمامی نقل و انتقالات مالی باید در چمدان انجام شود!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز