خبرگزاری کار ایران

در حاشیه تعطیلی شورا‌ی شهر تبریز برای سومین هفته متوالی؛

استراحت یا اختلاف بر سر انتخاب اعضای کمیسیون فرهنگی؟ /جلسه شورا، شاید وقتی دیگر

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۱۰۸

جلسه شورای شهر تبریز برای سومین هفته متوالی تعطیل است و اعضای شورا در ظاهر برای استراحت به مرخصی رفته‌اند اما واقعیت اختلاف بر سر انتخاب اعضای کمیسیون فرهنگی است که جلسات را به تعطیلی کشانده است.

به گزارش ایلنا،"فردا جلسه شورای شهر تبریز تعطیل است!" این جمله برای سومین هفته متوالی است که از عمارت ساعت تبریز مخابره می‌شود و ظاهرا مخاطبش تنها اهالی رسانه هستند که نباید منتظر جلسه علنی شورای شهر باشند.

بعد از کش و قوس‌های فراوان برای انتخابات هیئت رئیسه در سال دوم و پیروزی بزرگ لیست‌ امیدی‌ها و از رده خارج شدن دو عضو لیست اقلیت از هیئت رئیسه کار به انتخاب کمیسیون‌ها رسید. انتخابات کمیسیون در یک جلسه فوق العاده به خوبی پیش می‌رفت تا اینکه نوبت به انتخاب اعضای کمیسیون فرهنگی رسید.

ظاهرا دغدغه فرهنگ برای اعضای شورا شب و روز نگذاشته بود و نگرانی از وضع فرهنگ شهر به درجه اضطرار رسید که 9 کاندیدای  انتخاب کمیسیون فرهنگی پا پس نکشیدند و بعد از کش و قوس‌های فراوان با ترک جلسه توسط محمدباقر بهشتی شورا از رسمیت افتاد تا انتخاب اعضای کمیسیون فرهنگی به جلسات بعد موکول شد.

از بهم زدن قاعده بازی توسط محمدباقر بهشتی که بگذریم نائب رئیس شورا اعلام کرده است که این تعطیلی سه هفته‌ای به دلیل تعطیلات شوراست و به صورت غیرمستقیم اشاره کرده که اختلافی برای انتخاب کمیسیون فرهنگی نیست.

وی تاکید کرده که اعضای شورا سالانه می‌توانند یک ماه به مرخصی بروند که این اعضا دو هفته در مرداد ماه و دو هفته در شهریور به مرخصی رفته‌اند. البته لازم به ذکر است که یکی از جلسات شورا نیز به دلیل همزمانی با نشست مشترک روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی تعطیل شد.

آنچه مسلم است کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا محل جدید اختلاف است و تعطیلی سه هفته‌ای شورا نیز بی‌گمان به همین موضوع مربوط است. اعضای فرهنگ دوست شورای شهر باید پاسخ دهند که در چنین وضعیت اقتصادی و عمرانی شهر آیا تعطیلات سه هفته‌ای صرفا برای استراحت عزیزان این چنین مبرم بود؟

این تعطیلی اگرچه برای مردم آب نمی‌شود اما گویی برای برخی نانِ حسابی دارد که اینچنین سفت و سخت جلسات را به حال تعطیل در می آورند تا به آنچه دلخواهشان است برسند .

 

انتهای پیام/
فرناز پورعباس
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز