خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در تبریز:

منابع بانک توسعه تعاون در 5 سال گذشته 6 برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۲۶۷

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: منابع بانک توسعه تعاون در پنج سال گذشته نسبت به کل ادوار فعالیت صندوق تعاون و بانک توسعه تعاون از بدو تاسیس 6 برابر شده است.

به گزارش ایلنا، حجت اله مهدیان در جلسه شورای هماهنگی سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی افزود: گستردگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موجب شده است که زمینه‌های تعامل و همکاری بین دستگاه های زیر مجموعه بیش از پیش فراهم شود.

وی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون به منظور بهره‌مندی از این فرصت‌ها و در راستای تقویت همکاری‌ها و تعامل دو سویه نگاه به درون را در اولویت فعالیت های کاری خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه انسجام و همکاری بین دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حد مطلوب نرسیده است، اذعان داشت: در سال های اخیر به دنبال اقدامات انجام شده خوشبختانه سطح همکاری‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

مهدیان تاکید کرد: اگر بتوانیم سپرده های دستگاه های زیر مجموعه این وزارتخانه را در بانک ها و موسسات مالی زیر مجموعه جذب کنیم توان همگرایی و همراهی بیشتر می شود.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون ضمن اشاره به سابقه فعالیت این بانک اظهار داشت: این بانک 20 سال در قالب صندوق تعاون ( از سال  68 تا 88 ) فعالیت داشته و از 15 مرداد سال 88 تا به امروز به مدت  9 سال است که  در قالب بانک توسعه تعاون فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در این 9 سال  فعالیت، حجم دارایی ها، منابع بانک، اعطای تسهیلات و تخصیص منابع با جهش‌های بسیار خوبی مواجه بوده است.

وی اضافه کرد: در این پنج سال بر اساس آمار ؛ منابع بانک 6 برابر شده است.

مهدیان در ادامه به برخی تفاهم نامه های فی مابین دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه های فی مابین بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید از جمله تفاهم نامه هایی است که خوشبختانه بانک توسعه تعاون در اجرای آنها روسفید شده است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون به برخی ظرفیت سازی های فی مابین ادارات تابعه و بانک توسعه تعاون اشاره کرد.

وی با بیان اینکه همه این تعامل ها و همکاری ها  را برای خودمان تکلیف می دانیم اظهار داشت: محدودیت های دولت را همه مان می دانیم  به همین دلیل بانک ها هم متکی به سپرده های مردم هستند به همین دلیل ترجیه می دهیم این سپرده ها از طریق سازمان های خودمان باشیم.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون به عملکرد این بانک در اجرای طرح های تکلیفی اشاره کرد و گفت:  عملکرد مناسب سال های قبل بانک توسعه تعاون  موجب شد تا تکالیف بیشتری را برای بانک  توسعه تعاون مقرر شوند .

مهدیان اظهار داشت: از سال 94 به بعد که بانک توسعه تعاون مجری طرح رونق تولید بنگاه های کوچک و متوسط شد با وجود اینکه بانک توسعه تعاون از حیث تعداد و گستردگی جزو بانک های نوپا به شمار می رود ولی عملکرد مناسب بانک موجب شد تا  بانک توسعه تعاون در زمره پنج بانک برتر کشور قرار گیرد.

وی تعداد شعب و باجه های بانک توسعه تعاون در سطح کشور را 450 باب خواند و اظهار داشت: بانک توسعه تعاون به همت چهار هزار و 300 نیروی جوان و زبده موفق شده است در اجرای طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی عملکردی قابل قبول ارایه نماید.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اجرای طرح حمایت از اشتغال پایدار روستایی و طرح اشتغال فراگیر را فرصتی مغتنم برای شرکت های تعاونی خواند و افزود: متاسفانه در ماه های گذشته شرکت های تعاونی بسیار محدودی برای بهره مندی از این فرصت استثنایی اقدام کرده اند که امیدواریم افزایش یابند.

وی به اجرای طرح چشمه تعاون اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح بانک توسعه تعاون به دنبال شرکت های تعاونی رفت که در بانک حساب فعال ندارند از این حیث خوشبختانه میزان مشتریان از بخش تعاون کشور از 60 درصد به 70 درصد رسید که در نوع خود ارزشمند است اما امیدواریم این میزان را در کمترین زمان ممکن افزایش دهیم.

مهدیان بانک توسعه تعاون را در مزره بانک های توسعه ای خواند و افزود: بانک های توسعه ای در کشور ها به دور از موضوع سود و زیان ؛ بیشتر به سمت توسعه بخش مورد نظر پیش می روند که بانک توسعه تعاون نیز صرفا در راستای توسعه بخش تعاون متولد شده است.

این گزارش حاکی است، جلسه شورای هماهنگی سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با حضور مدیرعامل بانک توسعه تعاون و به میزبانی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز