خبرگزاری کار ایران

نماینده شبستر در مجلس :

نقد دولت موجب سرگیجه مسئولان می‌شود/ دشمن بدون هزینه،خاکریزهای اقتصادی‌مان را فتح می‌کند/ پرسش‌کنندگان رئیس جمهور تهدیدها را به بحران تبدیل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۴۰۲

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که در شرایط فعلی دنبال ایرادگیری و نقد دولت بوده و یا باعث ایجاد شکاف، اضطراب و ناامنی اقتصادی در جامعه‌اندچاشنیِ باروت بحران اقتصادی در کشور را روشن می کنند.

به گزارش ایلنا؛ معصومه آقاپور علیشاهی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس و پاسخ به سوال نمایندگان مجلس، اظهار کرد: در شرایط فعلی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است و دشمن از لحظه‌لحظه‌ ‌کارهای  ما در داخل  سوءاستفاده می‌کند و در دورانی که لحظه به لحظه شرایط اقتصادی سخت‌تر و دشوارتر می‌شود آیا به صلاح است که به جان هم بیافتیم؟

وی افزود: آیا به‌جای جلسه پرسش و پاسخ صبح دیروز، بهتر نبود  جلسه‌ای به‌صورت غیرعلنی برگزار می‌شد تا نمایندگان مجلس با ارائه‌  پتانسیل و توانایی‌هایشان در کنار دولت و شخص رئیس‌جمهور چگونگی طی مسیر یک ماه یا دو ماه آینده و … را بررسی و تدوین می‌کردند؟ تا ماشین اقتصاد کشور به‌خوبی حرکت کند؟ آیا این کار درست بود یا اینکه بنشینیم و یکدیگر را تخریب کنیم؟!

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که راهکار نمایندگان منتقد و سوال‌کنندگان از رئیس‌جمهور در خصوص انتقادات و سوال‌هایی که پرسیدند و قانع نشدند چیست؟ گفت: منِ نماینده وقتی راهکاری ندارم چرا باید پی‌درپی انتقاد و به‌قول معروف سین جیم کنم و از همین پتانسیل موجودی که دولت با آن در حال فعالیت و اداره کشور است، غافل شوم!

آقاپور، با بیان اینکه سران سه قوا برای بهبود شرایط اقتصادی باید با توجه به تمام پتانسیل‌های موجود نقشه‌ای را تهیه کنند، تصریح کرد: پس از تدوین این نقشه راه، وظایف هر قوه مشخص خواهد شد تا همگی دست به دست هم داده تا به هدف نهایی‌مان که همان رشد اقتصادی و جلوگیری از تورم است، برسیم.

وی افزود: ما در شرایط فعلی علاوه بر اینکه فرصت‌سوزی کرده، تهدیدها را نیز به بحران تبدیل می‌کنیم و با اختلافاتی سیاسی موجود در سطح کشور و به تبع آن تشویش و اضطرابی که در دل مردم ایجاد می‌شود و همچنین اعمال پوپولیستی و تخریب یکدیگر، فرصت‌ها را از دست داده و نه‌تنها خاکریزی برای ایستادن و مقاومت در جنگ اقتصادی موجود نمی‌سازیم بلکه دشمن بدون اینکه یک سِنت هزینه کند، خاکریزهای اقتصادی موجودمان را فتح می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دموکراسی به‌معنای این است که هرکسی بتواند نظرات و عقایدش را بیان کند، تصریح کرد: آیا نمایندگان سوال‌کننده ندیدند که درست پس از جلسه سوال از رئیس‌جمهور چه اتفاقی در بازار و بورس افتاد؟ و ۳۵۰۰ واحد شاخص بورس منفی شد.

منتخب مردم تا استعفا ندهد عزل نخواهد شد

وی ادامه داد: منتخب مردم تا استعفا ندهد عزل نخواهد شد و این انتصابات است که به‌دنبالش عزلی وجود دارد و به تبع آن وقتی از استیضاح رئیس‌جمهور سخن به‌میان می‌َآید بدین معناست که نمایندگان فقط یک قسمت از پازل ۱۰قسمتی هستند چراکه در بحث عدم کفایت رئیس‌جمهور نیز سران کشور از جمله رهبری، شورای امینت ملی و … بایستی نظر دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: وقتی وزیری استیضاح می‌شود دلیلش آن است که وی منتصب است و نمایندگان نیز به او رای داده‌اند و منتخب مستقیم مردم نیست.

عده‌ای هنوز باور ندارند در شرابط جنگ اقتصادی هستیم

آقاپور، با اشاره به اینکه عده‌ای هنوز باور ندارند در شرابط جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم، گفت: هم‌اکنون وقت این کارها نیست، اگر کشور در شرایط عادی و مطلوب اقتصادی بود و هیچگونه بحرانی وجود نداشت نمایندگان حق داشتند به‌دلیل سوءمدیریت سوال کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در شرایط فعلی دنبال ایرادگیری و نقد دولت بوده و یا باعث ایجاد شکاف، اضطراب و ناامنی اقتصادی در جامعه هستند به‌نوعی چاشنیِ باروت بحران اقتصادی در کشور محسوب می‌شوند و باعث ایجاد سرگیجه اقتصادی در مسوولان اجرایی، مدیران، بخش خصوصی و بخصوص مردم می‌شوند و تعادل جامعه از بین می‌رود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز