خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

آب‌شرب شهری آذربایجان‌شرقی هیچ مشکلی ندارد/ تبلیغات برای فروش تصفیه آب خانگی دروغ است

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۷۴۱

در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان موضوعاتی مانند کیفیت آب‌شرب شهری، پساب چرم شهر تبریز، نظارت بر واحدهای عرضه کننده محصولات غذایی و... بررسی شد.

به گزارش ایلنا، رحیم شهرتی‌‌فر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان درباره آلایندگی پساب صنایع چرم‌شهر اظهار داشت: یکی از مسائلی که وجود دارد خارج از چرم شهر، بخش خصوصی در حال فعالیت بودند که آلودگی صنایع آنها تبعات منفی داشت.

وی ادامه داد: فرمانداری تبریز درباره پساب و فاضلاب چرم سازی خارج از چرم شهر گزارشی تهیه کند و دوم اینکه موضوع تصفیه خانه‌هایی که فعال هستند اما کیفیت آنها از سمت محیط زیست زیر سوال است پیگیری شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اذعان داشت: می‌توان آب خروجی تصفیه خانه‌های چرم شهر را به دریاچه ارومیه منتقل کرد که هم به دریاچه کمک می‌کند هم تبعات بهداشتی ندارد، همچنین باید اطمینان خاطر داشته باشیم که پساب این منطقه صنعتی تبعات بهداشتی برای مردم ندارد.

وی درباره برخی تبلیغات برای فروش تصفیه آب خانگی در شهر تبریز تصریح کرد: تصفیه‌ آب خانگی شهری در استان نه تنها لازم و مفید نیست بلکه حتی می‌تواند مضر نیز باشد، اگر آلودگی وجود داشت پیش از هر کسی مراکز علوم پزشکی آن را گزارش می‌دادند. 

شهرتی‌فر با بیان اینکه تبلیغات برای فروش تصفیه آب خانگی دروغ است، عنوان کرد: با این تبلیغات کذایی نعمت خدادادی آب و زحماتی که کیلومترها برای انتقال آب شرب کشیده می‌شود زیر سوال می‌رود.

این مقام مسئول تاکید کرد: املاح موجود در آب شرب طبیعی است و آب شرب شهری استان آذربایجان‌شرقی هیچ مشکلی ندارد و مردم هزینه گزاف برای خود ایجاد نکنند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز