خبرگزاری کار ایران

مصطفوی خبر داد:

تکمیل آزادراه سهند-تبریز تا پایان سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۷۱۲

مدیر عامل شهرجدید سهند گفت: شهر جدید سهند در ارتفاع ۱۶۰۰ پایی قرار دارد که ۲۵۰ متر بالاتر از شهر تبریز است، به‌همین منظور می‌توان این شهر را به عنوان بام تبریز معرفی کرد.

به گزارش ایلنا، عباس مصطفوی در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: مهمترین برنامه‌ای که استاندار آذربایجان‌شرقی از شرکت عمران پیگیری می‌کند بحث آزادراه سهند - تبریز است. آزادراه تبریز- اندیشه – سهند به طول ۲۴ کیلومتر تا پایان سال جاری به بار ترافیک می‌رود.

وی در این خصوص گفت: از ۲۴ کیلومتر آزاد راه، ۹ کیلومتر آماده شده و برای ازادسازی کل مسیر پروژه با پاسگاه شهید مدنی به توافق رسیدیم و برای ادامه کار  سیم خاردارها برداشته  شدند.

مدیرعامل شهر سهند مدعی شد: در بحث آزاد راه با ۳ مشکل اساسی مواجه بودیم که یکی پادگان شهید مدنی بود، مسئله دیگر بحث  باغ‌های اسفنجان بود که  تملک‌ها انجام شده و پول‌ها پرداخت شده و سومین مشکل در ۵ کیلومتری آزادراه عدم پیش‌بینی برای تملک اراضی در ۵ کیلومتر آخر آزادراه بود که با اقداماتی که انجام شد اکنون آزاد راه تبریز- اندیشه- سهند هیچ‌گونه مشکلی از بابت تملک ندارد و پیشرفت فیزیکی آن برای چهار خطه ۶۷ درصد و برای ۶ خطه نیز ۵۱ درصد است.

وی افزود: آزاد راه تبریز-اندیشه ۱۵ کیلومتر اولین پروژه صددرصد خصوصی است که ۴۰ درصد آن شرکت عمران و ۶۰ درصد به صورت مشارکتی انجام می‌گیرد. طول مدت پروژه ۲۱ ماه پیش‌بینی شده بود که ۳ ماه جلوتر هستیم و شاهد پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصدی باند ۴ خطی اتوبان هستیم.

مصطفوی گفت: گره‌هایی که آزاد راه سهند - تبریز داشت دغدغه تمام مسئولان بود بارها این پروژه بازدید شده و هفته‌ای نشده که بازدید نداشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات مسکن‌های مهر  گفت: ما باید ۳۵ هزار واحد مسکن‌مهر پاسخگو باشیم. کلانشهر تبریز جز شهر جدید سهند مسکن‌مهری ندارد و این باعث شده ما با عمده آسیب‌های اجتماعی مواجه باشیم. باید به بحث‌های زیرسازی و آسیب‌های اجتماعی توجه کنیم.

وی اضافه کرد:  سهند یک شهر برنامه‌ریزی شده و اصولی بود که متاسفانه به دلیل بحث مسکن‌مهر تعادلات بهم خورده است. شهر جدید سهند از ظرفیت‌های مختلف برخوردار است یکی از این ظرفیت‌ها در محور گردشگری کندوان اسکو، روستای  عنصرود می باشد که یکی از بهترین نقطه گردشگری است .

مصطفوی ادامه داد: سهند از آب با کیفیت برخوردار است که طبق آزمایشات انجام شده کیفیتش از اب معدنی بیشتر است. با توجه به  شرایط  زمین ساختی شهر جدید سهند در وضعیت مطلوبی است و امکان زلزله با توجه به فاصله این شهر از گشل‌ها و ویژگی‌های زمین ساختی تقریبا صفر است.

وی درباره کمبود فضای سبز شهر سهند نیز گفت: برای ایجاد جنگل ۷۰ هکتاری، زیر ساخت های لازم را فراهم می‌کنیم و در سال آینده  این جنگل در اختیار  شهروندان سهند قرار خواهد داد .

مصطفوی افزود: شرکت عمران سهند با طراحی و احداث تعداد ۵ پارک و همچنین احیای پارک جنگلی و طراحی نهالستان سعی در افزایش سلامت و نشاط اجتماعی شهروندان دارد.

وی  گفت: یکی از بحران‌های شهر،  بحث کمبود  مدارس است. با تلاش‌های صورت گرفته ۲۴ مدرسه تحویل داده‌ایم و در حال حاضر نیز  ۸ مدرسه توسط شرکت عمران و ۱ مدرسه  توسط سازمان نوسازی و مدارس در حال ساخت است و از این تعداد مدارس یک عدد به فاز چهار و یک عدد به فاز سه تعلق گرفته شده است. شهر جدید سهند با داشتن دانشگاه صنعتی سهند با ۱۵۷ هیات علمی و ۵ هزار دانشجو یکی از قطب های دانشگاهی کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز