خبرگزاری کار ایران

رکابزنان تبریزی تیم ملی مطرح کردند:

پورسیدی: انحلال تیم‌ها انرژی منفی می‌دهد/ صفرزاده: مسئولان باید به تیم شهرداری کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۵۰۹

دو رکابزن ملی‌پوش استان آذربایجان‌شرقی در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی جاده در تبریز به تشریح شرایط اردوهای تیم ملی پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دور جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی دوچرخه‌سواری جاده ایران جهت شرکت در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا به میزبانی تبریز درحال برگزاری است و میرصمد پورسیدی و سعید صفرزاده دو رکابزن استان از تیم شهرداری تبریز نیز در این اردو حضور دارند.

این دو رکابزن باسابقه و عنوان‌دار در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی در تبریز در رابطه با وضعیت دوچرخه‌سواری استان و شرایط اردوهای تیم ملی در آستانه برگزاری بازی‌های آسیایی گفت‌وگویی انجام داده‌اند که در زیر می‌خوانید:

انحلال تیم‌ها انرژی منفی می‌دهد

میرصمد پورسیدی، رکابزن بومی شهرداری تبریز در رابطه با برگزاری این اردو در تبریز اظهار داشت: چند ماه است که برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شویم و سومین اردوی خود را در تبریز برگزار می‌کنیم. پیش از تبریز دو مرحله اردو در زنجان و رشت برگزار کرده‌ایم. 

وی با اشاره به شرایط میزبانی این شهر گفت: با توجه به شرایطی که تبریز دارد این شهر برای تمرین سرعتی‌ها انتخاب‌شده و پس از یک هفته اردو در تبریز، رکابزنان پیست راهی مسابقات می‌شوند و بخش جاده نیز برنامه‌های آتی خود را در پیش می‌گیرد. 

دوچرخه‌سوار پرافتخار کشورمان اذعان داشت: خوشبختانه وضعیت اردو خیلی خوب است. چند سال بود که دوچرخه‌سواری تبریز نتایج خوبی در آسیا کسب می‌کرد اما انحلال تیم‌ها انرژی منفی می‌دهد. 

تبریز حرف اول را در دوچرخه‌سواری کشور می‌زند

پورسیدی با اشاره به حضور 2 رکابزن تبریزی در اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: 4 رکابزن همراه با تیم ملی راهی مسابقات آسیایی می‌شود که 2 رکابزن از تیم شهرداری تبریز هستند. ما با تمام قوا در این ورزش حضور داریم و امیدوارم مسئولان نیز حمایت بیشتری از دوچرخه‌سواری استان داشته باشند. تبریز حرف اول را در دوچرخه‌سواری کشور می‌زند به صورتی که قهرمان تایم تریل انفرادی، استقامت و جوانان مسابقات کشور تبریزی بودند. 

وی اضافه کرد: مسابقات آسیایی هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود که امیدوارم با کسب جایگاه مناسب در دوچرخه‌سواری، بتوانیم مردم عزیزمان را خوشحال کنیم. نمی‌توانم به صورت قطعی بگویم که در ترکیب 4 نفره تیم ملی حضور داشته باشم اما در وهله اول برای حضور در جمع 4 نفر و بعداً برای کسب مقام مناسب تلاش می‌کنم. 

این عضو باتجربه تیم ملی بیان داشت: در شرایط کنونی ورزشکاران با تجربه و پرافتخار ما از تیم ملی کنار رفته و نفرات جدیدی راهی مسابقات می‌شوند که شرایط خوبی هم دارند. این ترکیب همان تیمی است که در مسابقات میانمار نیز شرکت کرده بود. 

پورسیدی در پایان گفت: در ابتدا 15-16 نفر در اردوی تیم ملی حضور داشتند اما رفته‌رفته این تعداد کاهش‌یافته و امروز به 6 نفر رسیده که در نهایت 4 نفر راهی مسابقات شده و 2 نفر نیز به عنوان رزرو حضور خواهند داشت تا در صورت مصدومیت هر یک از رکابزنان جایگزین شوند، در اردوی گذشته ما سانحه‌ای رخ داد و آرمین گودرزی دچار مصدومیت شد.

می‌توانم جزو نفرات اصلی تیم ملی باشم

سعید صفرزاده دیگر نماینده آذربایجان‌شرقی در تیم ملی نیز با اشاره به شرایط این اردو توضیح داد: حدود 3 ماه است که اردوی تیم ملی آغاز شده و در این مدت مسابقات انتخابی مختلفی پشت سر گذاشته‌ایم تا در نهایت از بین 15-16 نفر، 6 نفر برای حضور در این مرحله از اردو انتخاب شوند که 4 نفر از آنها در بخش جاده و استقامت مسابقات آسیایی جاکارتا شرکت می‌کنند. 

وی افزود: مسابقاتی که از ابتدای فصل پشت سر گذاشته‌ایم در انتخابی تیم ملی مؤثر بوده و خوشحال هستم که توانسته‌ایم رضایت مربی تیم ملی را کسب کنیم. فکر می‌کنم بتوانم جزو 4 نفر اصلی تیم ملی در این مسابقات نیز باشم. 

رکابزن ملی‌پوش تیم شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: مسابقه قهرمانی کشور آخرین رقابتی بود که در آن حضور داشتیم و من در بخش استقامت جاده و صمد پورسیدی در تایم‌تریل انفرادی به مقام قهرمانی دست پیدا کردیم. پیش از این نیز در مسابقات بین‌المللی ترکیه شرکت کردیم که مقام سلطان کوهستان را کسب کردم. 

مسئولان باید به تیم شهرداری کمک کنند

رکابزن تیم ملی متذکر شد: نتایج ما خیلی خوب است اما ما در تبریز 2 تیم خوب داشتیم که پتروشیمی پس آن همه مقام و درخشش در نهایت منحل شد و امروز هم شهرداری تبریز مانده است که باید مسئولان به این باشگاه کمک کنند. 

صفرزاده در مورد برگزاری اردوهای تیم ملی در استان‌های مختلف نیز گفت: اردوی نخست ما در زنجان برگزار شد که در روز سوم این اردو راهی مسابقات ترکیه شدم و نتوانستم به صورت کامل در این اردو حضور داشته باشم اما این اردو در شرایط مناسبی برگزار شد. 

وی ادامه داد: مرحله بعدی اردو به خاطر مشابهت جوی رشت با جاکارتا در این شهر برگزار شد. در این اردوی 13 روزه نیز شرایط خوب بود. امروز هم تبریز میزبان سومین مرحله اردوی تیم ملی است که از نظر کیفی در وضعیت خوبی قرار داریم و اگر 4 مرحله اردو برگزار کنیم، تبریز یکی از بهترین مراحل این اردوها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز