خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد:

صاحبان فکر، دولت را برای خروج از مشکلات یاری کنند/ اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان در تبریز/تکذیب‌خبر صدور برق ایران به ارمنستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۵۶۳

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر در کشور، تاکید کرد: در این شرایط حساس باید صاحبان فکر و ایده برای خروج از مشکلات، پیشنهادهای عملی قابل اجرا به دستگاه‌های اجرایی ارائه کنند.

به‌ گزارش ایلنا، مجید خدابخش در نشست تخصصی احزاب، سازمان‌های مردم‌نهاد و جمعی از بانوان فعال در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، بهره مندی از ظرفیت‌های وسیع احزاب، تشکل ها و گروه‌های مردم نهاد در حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را لازمه مدیریت دولتی خواند و افزود: این گروه ها در حقیقت نیروهای فکری دولت به شمار می روند که باید در حوزه های مربوطه برنامه‌ها و پیشنهادهای علمی خود را ارائه کنند.

وی، نسخه اصلی حل و فصل مشکلات کشور را یافتن راه حل‌های مناسب برمبنای تخصص های مورد نظر تعریف کرد و افزود: اگر به تجربیات کشورهای مختلف جهان در مقابله با مشکلات توجه کنیم، در می یابیم که تنها راهکار رفع این معضلات بهره مندی از مدیریت تکنوکراسی بوده است.

خدابخش، امیدبخشی به آحاد مردم را از جمله ضروریات کنونی کشور خواند و گفت: هرچند در کشور مشکلاتی وجود دارد اما نباید تنها به انتشار اخبار منفی معطوف شده و از پرداختن به بسیاری از اتفاقات مثبت پرهیز شود.

وی، صادرات برق ایران به ارمنستان با وجود مشکل تأمین برق در داخل کشور را یکی از خبرهای کذب روزهای اخیر عنوان کرد و گفت: کسانی که چنین اخباری را منتشر می‌کنند به دنبال ضربه زدن به اعتماد مردم هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بازدیدهای اخیر خود از چند واحد تولیدی در استان و وضعیت امیدبخش این کارخانه‌ها که اغلب بدون استفاده از تسهیلات بانکی در جهت تولید و اشتغال فعالیت می‌کنند، گفت: وجود مشکلات و نارسایی‌ها در جامعه طبیعی است و وظیفه ما در این شرایط این است که به مردم امید بدهیم و آنها را دلسرد نکنیم.

خدابخش با اشاره به افزایش دمای هوا در روزهای اخیر و افزایش مصرف برق، خاطرنشان کرد: بانوان می‌توانند با مدیریت مصرف بهینه برق در خانواده‌ها، نقش مهمی در حل این مشکلات داشته باشند.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه استانداری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از تدوین سند ارتقای جایگاه وضعیت زنان و خانواده استان تا اواخر شهریور با همکاری اساتید دانشگاه و فعالان حوزه زنان خبر داد.

رقیه صادق‌زاده تاکید کرد: در راستای تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح تاب آوری اجتماعی زنان نیز از هفته آینده در تبریز و شهرستان‌ها توسط مربیان تسهیل گر اجرا خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری طرح توان افزایی زنان جوان در مسیر کسب و کار و کارآفرینی در استان خبر داد.

در این نشست چهار نفر از نمایندگان تشکل های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیرامون مسایل مختلف اظهار نظر کرده و خواستار توجه بیشتر دولت به بهره مندی از تواتمندی های بانوان در عرصه های مدیریتی، تصمیم گیری و تصمیم سازی شدند.

غیرفعال بودن احزاب سیاسی، لزوم توجه به توسعه فرهنگی و سیاسی، انتقاد از پایین بودن میزان ورودی بانوان به حوزه های سیاسی و اجتماعی، بهره گیری از بانوان در بخش های اقتصادی، لزوم تغییر نگرش ها در اقتصاد، رعایت حقوق کودکان، زنان بدسرپرست و بی سرپرست، توجه به مساله حاشیه نشینی در تبریز و توانمندسازی محلات حاشیه ای از جمله موارد مطرح شده توسط بانوان فعال در حوزه های سیاسی، اقتصاد، اجتماعی و فرهنگی بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز