خبرگزاری کار ایران

انتقاد یک عضو شورا ازعملکرد شورا‌ی شهر تبریز:

در طول 9 ماهی که در شورا بودیم چه کار مثبتی انجام دادیم ؟ اگر کشتی سوراخ شود همه غرق خواهیم شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۱۷۳

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر تبریز در نطق میان‌دستور از عملکرد شورا در 9 ماهه گذشته به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین مسعودی ریحان در نطق میان دستور شورای شهر تبریز اظهار داشت: در طول 9 ماهی که در شورا بودیم از خودم سوال می‌کنم که بودنمان در اینجا چه اثرات مثبتی داشته؟ آیا کسی در هیئت رئیسه بوده که بگوید چند مصوبه داشته‌ایم و چند مصوبه شورا عملیاتی شده است؟

وی ادامه داد: در شورای پنجم به چه اندازه به بحث محیط زیست و قنات‌ها رسیدگی کرده‌ایم؟ آیا برای صرفه جویی در آب پارک‌ها و ساختمانهای شهرداری مکانیزه شده‌اند؟شهرداری چند درصد برق مورد نیاز خود را از انرژی خورشیدی تامین کرده است.

عضو شورای شهر تبریز در خصوص مشکل آلودگی هوا در فصول سرد سال تصریح کرد: شورا چه اقداماتی در خصوص آلودگی هوا انجام داده‌ است؟ در رابطه با آلودگی هوا در دی و بهمن ماه جلسات تشکیل می‌دهیم اما امروز که هوا آلوده نیست چه کاری انجام شده تا جلوی بحران را بگیریم؟

وی افزود: در رابطه با حاشیه‌نشینی چه کرده‌ایم؟ اگر خبرنگاری به طور مثال از رئیس شورای شهر بپرسد برای حاشیه‌نشینی چه کرده‌اید چه جوابی دارید؟ اصلی‌ترین وظیفه ما نظارت است اگر بپرسند در این چندسال چند درصد نظارت بر مصوبات داشته‌اید پاسخ‌مان چه خواهد بود؟

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد: برای نظارت نیاز به کارشناسانی وجود دارد تا پروژه‌ها را بررسی کرده و میزان پیشرفت را گزارش دهند اما آیا کارشناسان در اختیار ما قرار داده شده است؟

وی اذعان داشت: تا به امروز از چندین منطقه شهرداری تنها روسای سه منطقه را می‌شناسم، آقای رئیس آیا تا به حال با مدیران مناطق شهرداری جلسه گذاشته‌اید و تبادل افکار کرده‌ایم؟

مسعودی‌ریحان با بیان اینکه شهرداری سایر استان‌ها برای پرداخت حقوق کارکنان مشکل دارند، توضیح داد: امروز با تلاش شهردار مشکلی بابت پرداخت حقوق کارکنان وجود ندارد اما اینکه در آینده مانند اکثر شهرستان‌ها با بحران مواجه خواهیم شد محتمل است آیا برای درآمدزایی کاری کرده‌ایم؟ اصلا اتاق فکری وجود دارد؟ بین ما و کارمندان شهرداری شکاف وجود دارد در حالیکه در یک کشتی نشسته‌ایم و اگر آب به زیر هرکدام‌مان برود از بین خواهیم رفت.

وی گفت: برای درآمد پایدار چه راهکاری داریم؟ در بدنه شهرداری افراد پاک و جوانی وجود دارند که باید هم از آنها استفاده و هم تجلیل شود در حالی‌که نمی‌دانیم چه کسی خوب کار کرده و چه کسی نه، ما برای خلاقیت و کار خوب ارزشی قائل نیستیم.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: ایجاد خلاقیت مدیریت می‌خواهد که کارمندان خلاق را بشناسیم و کارمندان نیز بدانند که میان کسی که خوب کار می‌کند با کسی که درست کار نمی‌کند تفاوت قائل هستیم.

وی تشکیل جلسات مستمر شورا با روسا، تجلیل از مدیران توانمند و تحلیل وضعیت از طریق رسانه‌ها را خواستار شد و تصریح کرد: رئیس شورا هرچه زودتر نشست مطبوعاتی برگزار کند و با مردم حرف بزند ما با مردم فاصله گرفته‌ایم و شورای شهرداری شده‌ایم نه شورای شهر.

مسعودی ریحان همچنین خواستار تشکیل مجمع خیرین شهرساز برای ایجاد بازارچه‌های مختلف در اطراف شهر و ساماندهی دستفروشان شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز